• Anonym (HJÄLP)

är det fel av mig att lämna bort min hund??????????????????????

hej.

bor tillsammans med min sambo vår 3 veckor gammla son och vår hund.

min sambo jobbar mellan 06.30-20.00 dom flesta dagarna. Är då själv hemma med sonen och hunden och känner att jag inte hinner med allt. sonen bara skriker när jag ska ut med hunden och hunden får inte alla dom långa runder som hon skulle behöva. jag hinner inte äta för skriker inte sonen eller vill ha mat så måste jag kela med hunden för att hon inte ska bli avundsjuk. och hinner jag så städar jag lite.

har nu lämnat henne till min farmor och farfar för att få lite egentid. men de kan jag inte göra varje dag.

sambon säger bara men jag hjälper ju till när jag är hemma.

är helt slut på kvällen och vill då inte sonen sova får jag nästan panik och vet inte vad jag ska göra. vill ha lugn och ro hemma. och bara kunna njuta. :(

mår så dåligt av allt detta.

är det fel av mig att lämna bort henne?

älskar henne sjukt mycket och vill bara att hon ska ha det bra.

• Svar på tråden är det fel av mig att lämna bort min hund??????????????????????
  • anna apelsin

Nej det tycker jag inte är fel.
    Du vill ju hennes bästa och inser att du inte kan ge henne det just nu.
    Och du kan ju inte lämna bort barnet, eller hur?
    Skämt åsido, men jag tycker att du isf tar ett moget beslut, för du tar ju hundens bästa före ditt.

• Anonym (HJÄLP)

anna apelsin skrev 2008-06-30 14:02:25 följande:

Nej det tycker jag inte är fel.Du vill ju hennes bästa och inser att du inte kan ge henne det just nu.Och du kan ju inte lämna bort barnet, eller hur? Skämt åsido, men jag tycker att du isf tar ett moget beslut, för du tar ju hundens bästa före ditt.
    känner mig bara så hemsk att jag känner såhär för hon e ju min bebis men jag vill ju hon ska må bra och ha det bra och känns som jag inte kan ge henne det.
  • Anonym

tycker inte heller du gör fel men kan förstå dilemmat.
    sen vet man ju inte om det blir lättare lite längre fram när bebisen är större, kanske kan ni titta om det finns några andra alt som tex lämna bort henne tillfälligt till någon ni känner eller kanske kan ni få hjälp med hundpromenaderna?
    Min granne hjälpte mig när vi hade hund och det var guld värt

• Anonym (samma sits)

Jag är i samma sits som dig ts.

Fick barn för ca 2,5månader sedan. Har en hund på 2,5år som varit sambon och min bebis innan flickan föddes. Men nu känner vi båda att vi inte har den tiden för honom som vi hade innan. Vi har diskuterat om saken och kommit fram till att vi vill att han ska ha det så bra som möjligt och den omsorgen han förtjänar men att vi inte kan ge honom det längre. Jag är hemma me barn och hunden medans sambon jobbar 7-16 och ofta jobbar han över till 20-21tiden. Jag känner att när lillen sov då vill jag kunna slappna av och ev städa, laga mat, tvätta å sånt men tiden räcker inte till. Sen när sambon kommer hem så är han trött men jag då? Han tar oftast lillen då så jag kan fixa ihopa något att äta. Hunden kommer liksom i andra hand. Usch vi mår så dåligt av situationen. Så vi har beslutat att han måste komma till någon som har den tid som vi inte har. Vi vill hans bästa och vi känner att vi inte är det nu.

Är vi dåliga hundägare som lämnar bort hunden så han kan få allt det vi ej har möjlighet med mera? Känns som det för oss, men bättre han kan få den kärleken och tiden han behöver och inte komma i andra hand.

• Fru T

nej absolut gör du inte fel.

har du funderat på om du kan hitta en dagmatte eller någon som vill komma och gå ut med hunden, det kan ju också vara ett alternativ...

vart bor du?

• Mistys Daisy
    Svar på #6
    vad är det för hund och var bor du?
  • skåne tjej

Tycker synd om alla hundar som omplaceras p.g.a att det tillkommer barn i familjen.
    Varför tänker man inte på sådant innan man skaffar barn och hund?

First God created man, then he had a better idea...
  • Anonym (HJÄLP)

det är en rottweiler och jag bor i Landskrona i skåne.

• Anonym (HJÄLP)

Anonym (samma sits) skrev 2008-06-30 14:19:24 följande:

Jag är i samma sits som dig ts. Fick barn för ca 2,5månader sedan. Har en hund på 2,5år som varit sambon och min bebis innan flickan föddes. Men nu känner vi båda att vi inte har den tiden för honom som vi hade innan. Vi har diskuterat om saken och kommit fram till att vi vill att han ska ha det så bra som möjligt och den omsorgen han förtjänar men att vi inte kan ge honom det längre. Jag är hemma me barn och hunden medans sambon jobbar 7-16 och ofta jobbar han över till 20-21tiden. Jag känner att när lillen sov då vill jag kunna slappna av och ev städa, laga mat, tvätta å sånt men tiden räcker inte till. Sen när sambon kommer hem så är han trött men jag då? Han tar oftast lillen då så jag kan fixa ihopa något att äta. Hunden kommer liksom i andra hand. Usch vi mår så dåligt av situationen. Så vi har beslutat att han måste komma till någon som har den tid som vi inte har. Vi vill hans bästa och vi känner att vi inte är det nu. Är vi dåliga hundägare som lämnar bort hunden så han kan få allt det vi ej har möjlighet med mera? Känns som det för oss, men bättre han kan få den kärleken och tiden han behöver och inte komma i andra hand.
    skönt att det inte bara är jag som är i denna sits. mår dåligt. men sambon vill inte lämna bort henne.
  • Fru T

men om ni inte vill göra er av med den så sätt upp lappar om promenadhjälp i tex matafären och blocket.se

sen när bebben blivit lite större kanske du könner att du orkar med hunden bättre

Svar på tråden är det fel av mig att lämna bort min hund??????????????????????