• skrattande

    Pappor i Malmö med bebis!

    Hejsan allehopa,

    Kanske är det fler än jag som känner att vissa dagar går lite långsamt och att det inte hade skadat att känna lite fler som har barn? Skriv själv en liten presentation om du tycker det låter som en bra idé.

    Min tanke är att träffas ett par stycken på promenad eller fika, snacka av sig, dela erfarenheter och kanske lära känna några nya vänner. Sambon min har en massa mammagrupper som hon träffar och det verkar ganska skoj.

    Jag har själv flyttat runt en del (Borås, Göteborg, Jönköping) senaste åren och här har jag knappt några vänner med barn i sonens ålder. Jag är 29 år fyllda och jobbar som dataingenjör på gamla televerket. Har tidigare jobbat som både undersköteska, försäljare och telefontiggare

    Jag och min sambo har en 6½ månaders son (fd. kolikbarn). Vi bor inne i Malmö i närheten av kronprinsen.

  • Svar på tråden Pappor i Malmö med bebis!
  • Lantisar

    Tjenixen.

    32-årig pappaledig lommabo som känner som du ibland trots att jag har tagit över min frus roll i mammagruppen.

    Har bott i malmö nästan hela mitt liv men flyttade till lomma för ca 3 år sedan.Jobbar på ett bilföretag ute i oljehamnen.

    Har en dotter på 8 mån som är världens goaste tjej.har varit ledig ca 1 månad nu å jag stortrivs.

    Ha de..

  • deltanr1

    Hej! Är en nybliven tvillingpappa på 23 år. Bor också i Malmö. Barnen är en flicka och en pojke och är nu 15 dagar gamla..Ska vara hemma i 2 mån. Själv jobbar jag också inom IT..

  • skrattande

    Trevligt! Om en tredje skriver så tror jag nästan att vi kan börja kalla oss pappagrupp.. Sonen blev 7 månader idag, jag och sambon firar med drinktestarkväll. Vi köpte ett 5-pack med miniatyrflaskor med Absolut Vodka. Efter ha delat på en flaska (5 cl) så kände båda av det. Numera är man billig i drift, vilket iof väger upp kostnaden för blöjor, barnmat och annat skoj

  • skrattande
    deltanr1 skrev 2008-07-12 22:54:55 följande:
    Hej! Är en nybliven tvillingpappa på 23 år. Bor också i Malmö. Barnen är en flicka och en pojke och är nu 15 dagar gamla..Ska vara hemma i 2 mån. Själv jobbar jag också inom IT..
    Tjenare och välkommen! Vi skrev typ samtidigt där. Jag tror visst vi officiellt kan kallas oss en pappagrupp nudå.

    Tvilligpappa, låter tufft. Är de snälla med er? Har en polare som skall få tvillingar efter sommaren, han var lite skakis inför vad en kompis till honom kallat "livskris" :)
  • deltanr1

    Tackar!

    Jo det är tufft, det är det verkligen!! Väldigt lite sömn har det blivit men hoppas det blir lite bättre framåt i tiden..

    Tycker att man matar dem hela tiden :)

  • skrattande
    deltanr1 skrev 2008-07-13 12:15:55 följande:
    Tackar!Jo det är tufft, det är det verkligen!! Väldigt lite sömn har det blivit men hoppas det blir lite bättre framåt i tiden..Tycker att man matar dem hela tiden :)
    Hehe.. ja, kan tänka mig att de väcker varann en del även.
    Vår lille åt varannan timma första månaden eller så och skrek samtidigt i stort sett konstant. Det visade sig efter jag pratat med barnakuten att varannan timma var alldeles för mycket. Var 3:e timma räckte väl sa de till mig. Men jag antar den rekommendationen även ges beroende på vikt. Vår son vägde 4,7 kg vid födsel..
  • skrattande

    Hur ser det ut för alla, gällandes ledighet och så?

    Själv är jag på semester till och med vecka 30, dvs, 2 veckor framåt. Sedan är det 08:00-16/17-tiden var vardag för mig.

    Tjejen har ingen fast anställning, så det där med pappaledighet är något som iaf nu är sjutet på framtiden. Efter årsskiftet någongång skulle jag tippa på att jag kan ta ut 1-2 månader, beroende på hur vår ekonomi ser ut då.

  • deltanr1

    vi ger dem mat var tredje timme. Men det blir gånger 2 då förstås!

    Jag är ledig tills slutet på augusti

Svar på tråden Pappor i Malmö med bebis!