• Trollmamma

Halebop kontantkort på Telia låst telefon?

Finns här någon som vet om Halebop kontantkort fungerar på en telefon som är låst till Telia, eller måste det vara ett Telia kontantkort i så fall?

Om det inte fungerar, hur kan man enklast och billigast låsa upp den telefonen då? Den är låst till Telia till i oktober...

• Svar på tråden Halebop kontantkort på Telia låst telefon?
  • Astrosmurfan

Vi har precis samma problem.
    Trodde faktiskt att det skulle gå med halebop men det gör det inte. Telefonen vill att jag ska sätta i rätt kort.

• Myten

Det beror på telefonen, men de allra flesta telefoner som säljs operatörslåsta till Telia är operatörslåsta på riktigt, och inte nätlåsta som de var tidigare.
    Det betyder att du med allra största säkerhet inte kan använda telefonen med Halebop.

• HelenS

Egentligen är det konstigt att det inte funkar eftersom Telia äger Halebop. Googla lite, kanske kan du hitta hur du låser upp din telefon.

• Billes mamma

Det brukar inte funka nej, så det blir nog till att låsa upp den isåfall. Hur man gör det billigast är jag inte säker på, men som någon skrev; googla lite på det för det finns nog mycket tips på nätet.

• Trollmamma
    HelenS skrev 2008-06-30 15:21:31 följande:
    Egentligen är det konstigt att det inte funkar eftersom Telia äger Halebop. Googla lite, kanske kan du hitta hur du låser upp din telefon.
    Har googlat hela eftermiddagen och hittar inget vettigt...tyvärr. Bara till att ringa Telia och höra om man kan byta tillbaka då, eller skaffa en ny telefon...
  • HelenS

Man kan låsa upp din i en telia-butik, tror jag. Och har för mig att det kostar runt 200 kr.

• Trollmamma
    HelenS skrev 2008-06-30 15:24:10 följande:
    Man kan låsa upp din i en telia-butik, tror jag. Och har för mig att det kostar runt 200 kr.
    Jo det vet jag...problemet är att den är låst till oktober. Kollade på kartongen nu och såg att det stod låst i 12 månader och jag köpte den i oktober -07.
  • c0ol

beror på hur gammalt simkortet är, äldre simkort från halbop kan fungera

• Myten

Jag blir förvånad över hur ofta dessa frågor om operatörslåsta telefoner kommer upp här på FL.

Det är väl inte så svårt att köpa olåsta telefoner om man har planer på att byta operatör till höger och vänster? Då slipper man gå till Lelles Mobil- och Massage-butik för en fulupplåsning av telefonen...

• Trollmamma
    c0ol skrev 2008-06-30 15:40:45 följande:
    beror på hur gammalt simkortet är, äldre simkort från halbop kan fungera
    Det är helt nytt och kom med posten i dag...
  • c0ol

Inget förvånar mig här på FL

Myten skrev 2008-06-30 15:42:31 följande:
    Jag blir förvånad över hur ofta dessa frågor om operatörslåsta telefoner kommer upp här på FL.Det är väl inte så svårt att köpa olåsta telefoner om man har planer på att byta operatör till höger och vänster? Då slipper man gå till Lelles Mobil- och Massage-butik för en fulupplåsning av telefonen...
  • c0ol

Ja då går det inte, du måste låsa upp den

Trollmamma skrev 2008-06-30 15:42:45 följande:
    Det är helt nytt och kom med posten i dag...
  • Trollmamma
    Myten skrev 2008-06-30 15:42:31 följande:
    Jag blir förvånad över hur ofta dessa frågor om operatörslåsta telefoner kommer upp här på FL.Det är väl inte så svårt att köpa olåsta telefoner om man har planer på att byta operatör till höger och vänster? Då slipper man gå till Lelles Mobil- och Massage-butik för en fulupplåsning av telefonen...
    Men nu trodde ju jag att man kunde använda ett Halebop kontantkort, efter som det är Telia som äger dem...men tydlligen inte.

Jag får väl helt enkelt köpa en ny telefon då, eller ett nytt Telia refill kort med nytt nummer. För att skicka i väg telefonen för en som du kallar det "fulupplåsning" har jag INTE tänkt göra. Tycker inte det känns säkert. Vem vet om man ens får tillbaka sin telefon.
  • phridan

Har fungerat för mig ibland..
    beror som sagt var på telefonmodell mm.
    Vissa halebopkort funkar i vissa telefoner, medans samma telefon säger Nej till andra halebopkort...

Det gäller att ha tur... =)

• Trollmamma

Har nu kollat upp och de nu mer går det INTE med Halebopkort i en Telialåst telefon.

Men det kommer att ordna sig i allafall för mig. Kan byta tillbaka till det jag hade, var bara att gå in i en Telia butik så hjälper de mig.

Svar på tråden Halebop kontantkort på Telia låst telefon?