• Tant Elin

kort jeanskjol, vad köpa för storlek?

Är på jakt efter en kort jeanskjol, hur tajt ska man köpa? Köpa en som sitter bra från början eller köpa en som sitter lite tihgt i midjan?

Vanliga jeans töjer sig ju en del, är det lika med kjolar?

Var och provade i affären, och kunde inte bestämma mig för om jag skulle köpa den som satt bra, eller om jag skulle ta en mindre storlek som sitter lite tight.

Hur "ska" en jeanskjol sitta igentligen, sitta åt eller hänga lite löst på höften?

• Svar på tråden kort jeanskjol, vad köpa för storlek?
  • sweran

det är ju verkligen en smaksmak...
    men precis som med vanliga jeans så töjer sig en jeanskjol ngt...

• Tant Elin

jo jag vet att det är en smaksak vill bara höra lite synpunkter

sweran skrev 2008-06-30 17:41:23 följande:
    det är ju verkligen en smaksmak...men precis som med vanliga jeans så töjer sig en jeanskjol ngt...
  • the devil wears CM

Jag tycker inte att alla jeanskjolar töjer sig! Jag köper den storleken jag brukar haroch om det mot förmodan töjer alltför mycket, då syr jag helt enkelt in dem.

• Honeymother

Jag har gjort så  att jag har köpt en av båda. Jag har en blå som är i " vanligt" jeanstyg och den köpte jag en storlek större, eftersom jag gillar att kunna dra ner den lite på höften liksom. Sen har jag köpt en svart i stretchtyg och den har jag i min rätta storlek. Stretch blir ju ofta lite tightare från början men tänjer sig ju lite.

Det är ju helt en smaksak.

Stolt mor till 3 unika Honeybees
  • Tant Elin

Den jag tittat på är lite stretch, kanske ska våga köpa den mindre storleken då och hoppas på att den töjer sig lite.

• Tant Elin

vad är snyggast då, en kort kjol som sitter lite löst över höften eller en som sitter lite halvtajt?

• the devil wears CM

Personligen så tycker jag att det är snyggast med jeanskjolar som framhäver kroppen och sitter lite halvtajt, siluetten kan annars blir skum och man ser större ut än vad man är.

• Tant Elin

grejen är ju att magen är större än höften....tar jag en som sitter tight över höften så klämmer den i midjan, å tar jag en som sitter bra i midjan så är den lite lös över höften.

• the devil wears CM

Hmmmm kan du inte ta den som sitter bra i midjan och dra en sömn rätt ner så det blir som du vill ha det? Det ska ju kännas bekvämt och i synnerhet i midjan, finns ju inget värre än när det klämmer åt.

• Tant Elin

nä, och det är inte särskillt snyggt när mag-valken hänger över linningen heller.

• AstraTrillian

Jag tycker det är snyggast om den inte är supertight utan sitter _lite_ löst och _lite_ nere på höften.

• Tant Elin

tack för din åsikt

AstraTrillian skrev 2008-07-01 09:30:12 följande:
    Jag tycker det är snyggast om den inte är supertight utan sitter _lite_ löst och _lite_ nere på höften.
  • Tant Elin

nu är det dax att bestämma sig

vad är snyggast, lite för stor eller lite för liten kjol?

Tänk vad enkelt om det fanns halvstorlekar

• Fridapida

JAg skulle vilja säga: köp den större!

En tight jeanskjol riskerar att platta till rumpan. Inget plagg är så elakt tror jag mot rumpan som en jeanskjol... Det är bättre med en lite större då som inte plattar till bakdelen. Lycka till!

• Fluffguf

Jag hade köpt den större storleken. När en kjol sitter väldigt tajt riskerar den att åka uppåt eftersom man är smalare i midjan än över höfterna, byxor kan ju inte göra det. Risken finns att den blir för kort då.

Fluffguf - One name. One legend.
  • Flizan30

Tycker också halvtajt. Den skall ju inte glipa i midjan helst, men den fr heller inte vara så tajt att fläsket valkar sig. För tajta kjolar tajtar till rumpan s det ser konstigt ut. Ofast töjer sig jeanskjolar lite men inte s mycket som jeansbyxor tycker jag inte. Hade tagit en halvtajt kjol. Den storlek som känns bra när du provar i provrum skall du köpa.

• Tant Elin

Tack för alla svar

Har köpt den större, den är visslerligen lite stor men den känns bekvämast.

Den mindre sitter bra när man står upp (förutom att den klämmer lite i midjan) Men så fort man sitter så glider den upp och man får hela tiden dra ner den igen.

Den större sitter bra i midjan, glappar lite granna bak i svanken. Den är även lite stor över rumpa/höft men va f-n man kan ju inte få allt

Det ska ju kännas bekvämt också, även när man sitter ner

Svar på tråden kort jeanskjol, vad köpa för storlek?