• Blåklockan79

Bindor

Skulle köpa bindor idag för att ha till efter förlossningen, har ju inte köpt bindor på typ 10 år utan bara använt tamponger, så jag kollade lite på hyllan och hittade några till extrapris. Kanon tänkte jag!
    Men de stank parfym om paketet. Läste på och såg att de var parfymerade. Vill man ha det???? Känns som stor risk för allergi? Eller har jag fel. Always Ultra Fresh hette de oaf. Tog inte dessa utan hittade ett lågprismärke och tänkte jag provar.

• Svar på tråden Bindor
  • nilsen78

Efter min sista förlossning så använde jag icas bindor och Tena. Jag skulle personligen aldrig välja bindor med doft.

• Snart sommar

Jag köper också enbart bindor för att ha till avslaget, avskyr det annars. Jag har dock alltid köpt ALways Nattbindor, dom med flest droppar eller vad det nu är. Dom är inte parfymerade och fungerar bra, tycker jag.

Varför vill man ha parfymerade bindor? Måste ju lukta röv när parfymen blandas med blodet?

• saris

Jag tyckte libresse nattbindor var bäst efter förlossningen.

• Blåklockan79

Trodde först att det var always vanliga nattbindor men med ny förpackning.
    Köpte nattbindor iaf. med vingar. Får se vad det blir som nästa packet om jag behöver fler, har ingen aning om hur många man kan behöva, men kommer att skicka killen om jag inte orkar gå själv. Finns ju internet så man kan visa hur förpackningarna ser ut.

• Mynta13

Jag testade en sån med doft en gång (reklam i brevlådan) och trots att jag inte är allergiker eller nåt sånt så sved det som attan i underlivet, brände som eld så jag rekommenderar dom inte!!

• Reyngirl
    saris skrev 2008-06-30 20:13:01 följande:
    Jag tyckte libresse nattbindor var bäst efter förlossningen.
    Håller med!! Stora, vingarna håller den på plats och mjukt och skönt mot svullnaden!
    Köpte apotekets stora bindor först men dom bara korvade sig...
    Jag använde nog 4-5 pkt (avslaget var borta efter 6 veckor), bytade ganska ofta för att hålla det fräscht.
  • maddec

Jag skulle inte ta dom med doft -provade deras trosskydd en gång och när doften blandades med blod *kräk* luktade det jätteilla. Avslaget är ju 100 gånger värre i lukt så det kan nog inte bli en hit.

Svar på tråden Bindor