• Eisa

Har du 37-gradigt vatten när du badar din bebis?

Neo tycker det är för kallt och bara gnäller vid 37 grader, så jag har varmare.

En vän till mig som bor i England säger att barnmorskorna där rekommenderar varmare än 37 grader för att det är skönare för barnet. "Nästan lika varmt som vuxna har när de badar" säger de.

Så hur gör ni?

• Svar på tråden Har du 37-gradigt vatten när du badar din bebis?
  • Winterfresh

Kör med runt 40 gradigt vatten och lillkillen älskar det :) Sitter med honom i badkaret och brukar alltid bara i 40 grader. Försökte få sonen att bara i 37 grader men han bara gallskrek.
    Han badade i pool här om dagen då var det 23 grader...det gillade han. Var då typ 30 grader i luften så var nog uppfriskande :)

• linhen

varmare! Ganska mycket skulle jag tro.

• cloudberry79

Vidar är en varm kille, han vill gärna ha kring 39-40 grader och duschar glatt med mig i min temperatur=varmt och skönt.

LFG WOTLK
  • Eisa
    Winterfresh skrev 2008-06-30 18:03:22 följande:
    Kör med runt 40 gradigt vatten och lillkillen älskar det :) Sitter med honom i badkaret och brukar alltid bara i 40 grader. Försökte få sonen att bara i 37 grader men han bara gallskrek.Han badade i pool här om dagen då var det 23 grader...det gillade han. Var då typ 30 grader i luften så var nog uppfriskande :)
    oj, värsta kalla
  • VASL

Jag försöker ha 37 grader men det blir alltid mycket varmare. Lillkillen har inte klagat. Håller med om att 37 inte är speciellt varmt.

• aktuelle

nja 40 tycker jag själv är för varmt och 37 för kallt, strax över 38 är behagligt

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • logg81

Nej, Lina vill ha det som jag har det... jättevarmt

Jag och Auleen - För varandra. Mot resten av världen.
  • Eisa

Kul att jag inte är ensammen om att koka min bebis

• Frediza1980

vi har också haft runt 39-40 gader  från att hon var mini

• SanSin

näe, runt 40 grader håller jag, han tyckte inte om att bada förrän jag hade lite varmare vatten. =) I början var man ju stenhård på att det skulle va 37, men det tyckte han icke om...

• ForeverAlice

Vi brukar ha 38 ungefär, aldrig under det, blir ju kallt så fort brr...

• Prizzi
    SanSin skrev 2008-06-30 19:00:57 följande:
    näe, runt 40 grader håller jag, han tyckte inte om att bada förrän jag hade lite varmare vatten. =) I början var man ju stenhård på att det skulle va 37, men det tyckte han icke om...
    hehe samma här
  • amomentlikethis

tim ville ha varmt vatten när han var liten, runt 38-40 grader.

Nu är han 1½ och kan gå med på 36-37 grader men helst ska det vara varmare.

När vi är på badhuset skiter han i vilket, finns så mycket annat att titta på

Men när vi badat klart och sätter oss i bubbelpoolen den sista stunden så riktigt ser man hur han njuter och slappnar av av det varma vattnet...En gång somnade han i min mans famn i bubbelpoolen 

• Pisan

När vi var på BB så sa barnmorskan där att vattnet skulle vara 37gr. Hon sa att hon skulle gå å göra iordning ett bad till Ebba och vi skulle komma när vi var redo.

Vi kom efter en liten stund och badade Ebba. Hon gallskrek och jag tyckte det var så hemskt. Mådde skit. Så illa att jag verkligen fick hålla mig för gråt. Barnmorskan sa då att alla bebisar skriker vid badet.

När vi kom hem och veckan efter skulle vi bada Ebba igen. Vi gjorde iordning ett bad som dom sagt vi skulle och filmade.

Det var det värsta jag varit med om. Ebba skrek och när jag sänkte ner henne i vattnet så skrek hon ännu värre. Tillslut sa jag till sambon att han skulle sluta filma. Tyckte det var misshandel. Kändes så.

Tror vi gjorde så 2 gånger sen sa jag att NEJ, nu får det vara slut. Jag badar själv inte i 37gradigt vatten så jag höjde temparaturen och efter det älskar Ebba bada.

Vi har nog 38-39grader i vattnet.

På julafton så satte vi på filmen från när Ebba var så liten och det första som kom upp på ena bandet för detta badet då hon skrek. T.o.m min pappa reagerade och då är det illa tycker jag. Pappa sa att hade det varit han hade han tagit upp Ebba. Då svarade jag att dom sagt så på BB och vi trodde ju på det. Har ju ingen erfarenhet. Första barnet.

Stackars små =(

• Vintersjäl

Jag kollar inte ens temperaturen Jag känner med hand och handled om det är lagom, och jag kan tänka mig att det är lite över 37 grader.

Svar på tråden Har du 37-gradigt vatten när du badar din bebis?