• humbela giz what ever u call me

Grå dassig, avdankad disktrassa *sos*

Shooo alla sminkgurus, jag behöver desperat hjälp.

Efter 2månader sittandes vid en sjukhussäng dygnet runt och 2 veckor hemma med minimala timmars nattsömn så kan man nog beskriva mig som en grå likblek utsliten disktrasa med kängrupungar under ögonen.
    Ser alla sommarfrächa människor och suckar avis....

Hjälp mig, jag vill iaf se fejk sommar fräch ut.
    Har ca 2veckor sjukhussängs vakande framför mig from onsdag och fan är ju snygga läkare i umeå..... kan ju inte se ut som 60+ som doppat skallen i en hink grå färg.

Ja just ja...... ekonomiskt nu.
    Har ju nada zip hemma då min smink väska tydligen försvann i umeå nu sist... suck och vem har haft tid att tänka på sminkshoping när ens kid ligger och kämpar men som sagt för att jag ska må lite bättre, känna mig lite piggare så vad vad ska jag smälla in i fejset?
    gröna ögon, maghoneybrunt hår, blek som ett lik och kängrupung under ögonen=)=)

just ja bor i lilla sketna sollefteå så utbudet är kasst, typ lindex *asgarvar*

• Svar på tråden Grå dassig, avdankad disktrassa *sos*
  • Nyfiken gul

peeling och en skön ansiktsmask skulle jag börja med.

sen smörja in ansiktet i någon lotion som passar just din hytyp.

Där har du en skön o fin grund i alla fall.

ewaku skrev 2008-06-30 18:10:11 följande:
    ja vad är du ute efter?
    bara ngt som döljer att man suttit inne i evigheter.Men inte för spakel och konstlat.

Peeling var ett toppen förslag
  • Niinaaa

"brun utan sol" från apoteket

En riktig höjdare.

• Hallonröd

Om du vill ha lite färg i ansiktet så kan du använda Max Factor´s "Creme Puff". Det är puder men täcker lite grann som en foundation utan att det ser spacklat ut. Fråga expediten vilken färg som passar dig men tror nog att nr. 41 skulle funka.  Blir lagom med färg med denFlört

Men som sagt...en peeling först är bra.

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...

törs man verkligen ge sig på bus i annsiktet? Snyggt om man kommer flammig på NIVA *asg*
    Poängen är att jag har ap tight att komma iväg och få braiga råd, sonen fixar inte för mycket intryck.
    Lär antingen ta med han eller hyper stressa för att det inte ska bli kaos.
    Innser att jag nog är ett hopplöst fall, frågan är om gubben ställer upp på att åka ner och få "sminkråd" *asg* han har ju samma hudfärg iaf.

hur får man pigga ögon?
    Ni vet dom där hängpungarna under ögonen, tunga ögonlock?
    Går det att fuska till utan att se för sminkad ut?

• Indianica

humbela giz what ever u call me skrev 2008-06-30 20:35:37 följande:

törs man verkligen ge sig på bus i annsiktet? Snyggt om man kommer flammig på NIVA *asg* Poängen är att jag har ap tight att komma iväg och få braiga råd, sonen fixar inte för mycket intryck. Lär antingen ta med han eller hyper stressa för att det inte ska bli kaos. Innser att jag nog är ett hopplöst fall, frågan är om gubben ställer upp på att åka ner och få "sminkråd" *asg* han har ju samma hudfärg iaf. hur får man pigga ögon?Ni vet dom där hängpungarna under ögonen, tunga ögonlock? Går det att fuska till utan att se för sminkad ut?
    Du kanske kan testa att lägga en ispåse över ögonen då du vaknat (om du nu sover nånsin, situationen låter hemskt jobbig, stackare...) det är egentligen det enda som tar bort puffighet utöver hemorrojdkräm (brutalvarianten) Själv kör jag med en concealer både på ögonlocken och runt hela ögonen. Ser lite piggare ut iaf. Du kan också testa att borsta på lite solpuder på kinder, haka och panna, men det brukar bli finast om man iaf har lite färg. En färgad dagkräm kanske också kan vara ett alternativ för dig? Du kan ju alltid knalla in på Kicks och be om akutråd, men färgad dagkräm tycker jag är ett mirakel, utöver concealer då. Kanske läppglans.

Jag hoppas allt går väl med sonen!
  • Niinaaa

humbela giz what ever u call me skrev 2008-06-30 20:35:37 följande:

törs man verkligen ge sig på bus i annsiktet? Snyggt om man kommer flammig på NIVA *asg*
    Du blir inte flammig av den!
  • IceFalk

Lägg kalla kamomilltepåsar under ögonen! Har för mig att det tar bort påsar, annars så är det bra mot vaglar om du nu råkar ha några sådana. ;p

Svar på tråden Grå dassig, avdankad disktrassa *sos*