• wilmdid

frågor till DUKTIGA "sängkläder"

hejsan nu har jag hittat sängkläder och jag undra
    jag har en katt som fäller mycket...vad kan man ha för sängkläder som ej ta lika mycket åt sig av katthåren

först denna påslakanet:     är vändbart med småmönstrat paisley på ena sidan och paisleybårder på den andra. Mjuk kvalitet av ren bomull

sen denna påslakandet      i exklusiv, randvävd satin av långfibrig, fin bomull med vävd rand.

vilka av dessa två ta åt sig mest katthår/=/=/??????

och sen överkast:     är i lappteknik med fina, varierade rutor i velour, med broderier och paljetter. Quiltat av polyester med fin lyster.

sen denna överkastet:      är quiltat i krossad, crinklad sammet. Tyg och fyllning av polyester

och vilka av dessa två överkast ta åt sig kattår mest

jag fattar ju inget vad det är för matrial
    hoppas ni fattar vad jag menar. vet ej hur jag ska formulera detta=)
    är tacksam för svar

• Svar på tråden frågor till DUKTIGA "sängkläder"
  • Flower fairy

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med materialvalet men enligt mig så har jag aldrig haft ngr sängkläder, oavsett material som inte blivit håriga. Har man katt i sängen så får man byta ofta istället. Jag bytte var 3:e dag samt att jag "rollade" av dem med sådan där tejprulle.

• wilmdid

det låter äckligt jobbigt..joo men jag köpte sängkläder från ikea ett par mörklila och de drog åt sig som attans men sen har jag andra som ej dra åt sig lika mycket eller iallafall syns ej.
    satin dra väl åt sig en hel del
    hur är det med bommul?
    tacksam för svar

• Flower fairy

Jo, det bästa tipset är riktigt gamla lakan som är väldigt glatta, bomull. Urtvättade - det fastnade inte lika mkt på dem.;o)

• Popi

Instämmer med Flower fairy, en annan sak man kan göra för att lakan ej skall dra åt sig så mkt smuts är att MANGLA dem .

Satin är ofta gjort av syntet o. blir statiskt = drar åt sig massa hår, dessutom märks varje liten trampande klo på dem .

Sammet, där lägger sig katthåret som en matta på .

• Flower fairy

Och jag kan bara hålla med Popi - mangla !!!

• Popi

Ojdå, såg att det var satin av bomull du menade, det är ju bättre men det ger fortfarande en blank yta som avslöjar mera än en matt yta.

Svar på tråden frågor till DUKTIGA "sängkläder"