• UngMorsa

Tvspel till Xbox 360 för barn i 4-5 år ålder.?

Min son har tjatat ganska länge om att han vill ha ett tv spel och vi har redan en Xbox 360 konsoll.
    Jag har tyckte att han är för liten men undrar om det inte ändå vore rätt så roligt för honom med ett bra barnspel.

Undrar därför om det är någon som har något bra tips, gärna ett som amn kan beställa online då vi bor en bit från stan.
    Jag har redan kollat på Eligigantens hemsida men hittade inget vettigt.

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Tvspel till Xbox 360 för barn i 4-5 år ålder.?
  • Fille Fjonkan

Kisen, 5 år, gillar Viva Pinata.

Och han är tokig i Lego Star Wars och Lego Indiana Jones som är barnspel i den mån att figurerna är av Lego, men de har också mycket vapen att slå sönder de onda legogubbarna med...

• UngMorsa

Okej, tack.
    Dom är jag inte speciellt i våld, vapen och sånt.
    Ser hellre att det är lite mer åt det milda hållet.

• Fille Fjonkan

Viva Pinata är åt det milda hållet. Visserligen äter en del Pinator upp varandra, men mest går det ut på att skapa en fin trädgård dit pinatadjuren vill flytta.

• UngMorsa

Hehe okej men det låter ju inte farligt.
    Är ute efter spel som är lite som super mario, visst där sjukter dom och så men det är ju inte så våldsamt.
    Typ plattformsspel.

• Fille Fjonkan

Det enda av den varianten som jag har råkat på till Xbox 360 är Sonic (hedgehog eller vad han nu ska föreställa). Men det går så rasande snabbt att varken jag eller sonen hade någon chans att komma särskilt långt. Och då tröttnar man ju fort.

Via Xbox live har jag köpt ett litet plattformsspel som heter Cloning Clyde. Det är kul och Kisen gillar det också. Man är Clyde och springer runt och räddar kloner av en själv. Man kan förvandlas till en höna, en tunna dynamit eller en groda. Man kan spela 2 samtidigt med och hjälpas åt. Rekommenderas

• UngMorsa

Okej, det lät ju rätt kul faktiskt.
    Jag håller på att leta spel för fulla muggar men det är ju så jefla dyrtFundersam

• Fille Fjonkan
    UngMorsa skrev 2008-07-01 11:39:19 följande:
    Okej, det lät ju rätt kul faktiskt.Jag håller på att leta spel för fulla muggar men det är ju så jefla dyrt
    De spel man kan köpa och ladda hem via Xbox-live är inte så dyra. Jag har för mig att min man köpte "poäng" att handla för (för ca 200:- ) och vi köpte varsitt spel för dessa poäng. Men så är de ju också mindre än spel som t ex NHL eller Lego Star Wars.
Svar på tråden Tvspel till Xbox 360 för barn i 4-5 år ålder.?