• Äldre 30 Jun 20:37
    7384 visningar
    6 svar
    6
    7384

    skötselråd för chokladblomma och äggplanta tack!!

    Fick en chokladblomma idag, men vet ej hur jag ska sköta den, ska jag plantera om den i större kruka?? Vil den ha lite eller mycket vatten, skuggigt eller sol??
    Har även fått en äggplanta vet ej heller hur jag sköter den, plantera om i större kruka, mycket eller lite vatten, skugga eller sol?? Väldigt tacksam för svar, då alla blommor står inne nu, och behöver komma ut, men var ska de stå, vill ej fördärva dem. En jobbarkompis sa att chokladblomma är väldigt svårskött!!

  • Svar på tråden skötselråd för chokladblomma och äggplanta tack!!
  • Äldre 30 Jun 20:54
    #1

    puff!!

  • Gossa
    Äldre 30 Jun 20:58
    #2

    kan du inte googla?


    flower power
  • Äldre 2 Jul 12:10
    #3

    Finns jättelite information om just skötsel av chokladblomma. Tacksam om någon kan hjälpa mig.
    Varför vissnar avenbokhäcken, bladen alltså vissa är gulaktiga, trots att vi vattnar ofta, även rotvattnar.
    Hur ofta bör man vattna avenbok???

  • Skarpa
    Äldre 2 Jul 12:10
    #4

    odla.nu finns ett bra forum, där jag har fått mycket hjälp när jag haft problem med diverse plantor


    Beware! You have entered the realm of Juche!
  • Äldre 2 Jul 12:25
    #5

    flera... ingen som har dessa blommor/häck??

  • Äldre 4 Jul 21:48
    #6

    Hej.
    Jag jobbar i blomsteraffär, och vi har haft chokladblommor nyligen. De har fått ganska jämn vattning. Och så har de stått i sol från morgon till efter lunch nån gång. Är ingen expert på chokladblomman, men den är nog inte så svår.
    Ta väck krukan och kolla rötterna. är dett en stor "snurra i botten kan det ju vara läge att plantera om den i en lite större kruka.
    Sen var det en kund som talade om att den går utmärkt att övervintra.
    Svalt och frostfritt. Lite vatten då och då (sällan), så den inte dör.

Svar på tråden skötselråd för chokladblomma och äggplanta tack!!