• ulrikahö

Tvillingdockor till storebror

Innan jag visste det var två vi väntade hade jag en liten idé om att ge storebror (20 mån) en egen bebis, alltså en docka i present i o m att han fick ett litet syskon. Har hört att det tydligen kan vara "pedagogiskt bra".
    Nu funderar jag alltså på om man skall ge honom TVÅ dockor då han kommer att få två småsyskon, annars blir det ju liksom inte riktigt rätt...
    Några tankar eller så kring detta?

• Svar på tråden Tvillingdockor till storebror
  • Lum

Låter ju som en bra idé. Det kanske finns tvillingdockvagnar också...

• ulrikahö

Tack för era svar!
    Ja, om man ger honom två så har ju iallafall möjligheten att leka och sköta om två, sen kanske han bara väljer en, men fine, det är upp till han. Skall nog satsa på två (så han kan göra som jag) :)
    Ha-ha, cool med tvillingdockvagn oxå. Det måste kollas upp! :D

• Fler än en
    Svar på #3
    Har hört av en kompis att det faktiskt finns tvillingdockvagn, men vet tyvärr inte vart! Om du inte hittar någon så kan jag fråga henne!
  • Mothersong

När vi fått veta könen på tvillingarna så köpte jag tvillingdockor till Mattis... Han var ju fortfarande så liten när jag var gravid (14,5 månad när de föddes) och just när vi gav dockorna till honom så brydde han sig inte alls om dem, men däremot så förstod han när tvillingarna väl var födda... Då gick han och hämtade båda dockorna och la den med blå kläder vid Timon och den med rosa kläder vid Aliina Jättesött

~~~Mattis 13/9-06, Aliina och Timon 27/11-07~~~
  • ulrikahö
    Svar på #4
    Så sött, det måste han ju bara ha, en tvillingdockvagn. Du får gärna höra med din kompis vart hon fick tag i den. Fick tipset att Toys"R"Us hade, men igår då jag var där så sa hon att de var slut från leverantör :c(
  • ulrikahö
    Mothersong skrev 2008-07-03 21:38:36 följande:
    När vi fått veta könen på tvillingarna så köpte jag tvillingdockor till Mattis... Han var ju fortfarande så liten när jag var gravid (14,5 månad när de föddes) och just när vi gav dockorna till honom så brydde han sig inte alls om dem, men däremot så förstod han när tvillingarna väl var födda... Då gick han och hämtade båda dockorna och la den med blå kläder vid Timon och den med rosa kläder vid Aliina Jättesött
    Verkligen jättesött! Vår stora kille kommer ju vara ca 21 mån, men troligtvis ej riktigt förstå mer för det... :c) Fast han kan peka på magen nu iallafall och säga "bäbis, mammas bäbis" :D
    Får se hur det går sen då det kommer två bäbisar!...
    Och de förstår alltid mer än vad vi tror. Det är fascinerande!
  • Gemelas

Fischer Price har tvillingdockor. Mina tjejer fick såna när de fyllde 1år av sin gammelfarmor och farfar.
    De är ganska små, ung som tjejerna när de föddes i v29, men jag har klätt dem i tjejernas minsta prematurkläder och vikt upp ärmar och ben, jättesött

• Gemelas
    ulrikahö skrev 2008-07-04 10:24:43 följande:
    Verkligen jättesött! Vår stora kille kommer ju vara ca 21 mån, men troligtvis ej riktigt förstå mer för det... :c) Fast han kan peka på magen nu iallafall och säga "bäbis, mammas bäbis" :DFår se hur det går sen då det kommer två bäbisar!...Och de förstår alltid mer än vad vi tror. Det är fascinerande!
    Vi kommer att ha ung samma ålderskillnad mellan våra barn, bara det att mina tvillingar är först sedan lillebror. Tjejerna är nu 21 mån och förstår väl inte heller riktigt ännu att de ska få en bebis men de pekar på min mage när jag frågar var lillebror bor.. Bara 4,5 v kvar (om jag får gå tiden ut) så det blir spännande att se hur de reagerar när de får träffa honom
  • sleeping angel

En annan tanke är ju att han får EN docka, så har han en bebis, mamma en bebis och pappa en bebis...

• ulrikahö
    Svar på #10
    sleeping angel skrev 2008-07-04 21:09:50 följande:
    En annan tanke är ju att han får EN docka, så har han en bebis, mamma en bebis och pappa en bebis...
    :c)
  • Fler än en
    ulrikahö skrev 2008-07-04 10:22:21 följande:
    Svar på #4Så sött, det måste han ju bara ha, en tvillingdockvagn. Du får gärna höra med din kompis vart hon fick tag i den. Fick tipset att Toys"R"Us hade, men igår då jag var där så sa hon att de var slut från leverantör :c(
    Tyvärr, hon hade sett den på Tuys"R"Us i Örebro, men det var ett tag sedan!
  • Phantis

Å, jag som var på toys R us i förrgår för att hitta födelsedagspresenter till mina tvillingar, såg att de hade tvillingdockor med tillbehör (dock bara pojke och flicka) både mindre och större, men missade helt att det kunde finnas tvillingvagn också. Kul!

• mee2

finns tvilling leksaksvagn på toys r us

• Phantis

Missade det på Toys r us i Kungens Kurva (Sthlm) och jag tittade ändå på vagnar eftersom vi skulle köpa en till tjejen men de kanske var slut....eller inte fanns uppställda....det får bli en annan gång...har köpt en Brio enkelvagn nu ändå.

Svar på tråden Tvillingdockor till storebror