• HelenaMaria

Babytravel Jogger komfort, fördelar och nackdelar?

Vi har precis införskaffat en beg. Babytravel Jogger och är hittills nöjda. Den är lätt och smidig, man tar sig fram överallt.
    Nackdelarna jag kan se är sufletten som inte skyddar så mycket samt den dåliga footsacken.

Vad ser ni för fördelar/nackdelar?

• Svar på tråden Babytravel Jogger komfort, fördelar och nackdelar?
  • Release the hounds

Ät tyvärr ganska missnöjd med vår BT Jogger sedan vi bytt till sittdelen för ett par månader sedan. Grejer jag stör mig på, förutom de du redan nämnt, är bl a att tyngdpunkten är så långt bak så att den är jätteframlätt och framhjulet lyfter därför hela tiden när man t ex går i nerförsbackar. Tycker dessutom att den är mer trögstyrd överhuvudtaget sedan vi bytte till sittdelen. Med liggläge nedfällt så platt det går finns ingen plats att hänga skötväskan över handtaget (om man inte vill slå i knäna för varje steg) och det är då även omöjligt att knöla in skötväskan i varukorgen eftersom det bara är en glipa på ca 10 cm mellan sittdelen och den. Dessutom har den säkert den bredaste hjulbredden på marknaden, näst efter tvillingvagnar. Tycker att hela konstruktionen känns billig.

Fördelar...: vi var nöjda så länge vi hade liggdelen. Den verkar i alla alla vara lätt att sälja begagnat, vilket vi ska försöka göra.

• MalieF72

Jag é supernöjd med vagnen,men bara haft den som sittvagn!

Inget neg här, bara pos...haft den i 2 år nuFlört

Haft 5 st nya vagnar brio..men denna é klart den bästa!

~*~Mamma till 4 kottar~*~
  • HelenaMaria

Tack för svaren!

Jag är så glad att jag fick min relativt billigt, 1500 kr för en röd -07. Många på Blocket ligger betydligt högre än så.

Har mest hört positivt om vagnen innan men förstår att det såklart finns de som också har lite negativt att säga. Kan tänka mig att den blir lite framlätt, speciellt i utförsbackar. Sufletten och vindskyddet är ju också ett kapitel för sig..
    Har ju den också bara som sittvagn så jag vet inte hur den är som liggvagn men kan tänka mig att tyngdpunkten blir mer jämnt fördelad då.

Hur tror ni den funkar som dagisvagn? Finns det någon risk att den tippar bakåt när sonen sover i den och ingen håller i handtaget?

• HelenaMaria

Det här är ju en vagn som vi tänkt behålla så länge som sonen får plats och det är bara i nödfall vi tänker köpa en ytterligare vagn.

• Ruda

Vi har också en BT Jogger, och kan inte annat säga än att jag är SUPERNÖJD!!
    Har haft den sen i vintras, alltid utan liggdel, och visst finns det vissa negativa saker, som redan tagits upp, men i det stora hela är jag bara nöjd!

Ang. skötväska och liggläge så har jag en skötväska från Akta Graco som "knäpps" upp med särskilda band (inte axelremmen), då sitter den tillräckligt högt för att man inte ska störas av den när barnet sover.

Tror knappast det finns nån riska att vagnen tippar när barnet sover på dagis, vår son sover ofta ute i vagnen och har inte märkt några sådana tendenser alls!

Så för att sammanfatta tycker jag inte att man kan få en bättre vagn för det priset!

• Kina79

jag håller med Ruda.
    Jag har oxå en röd 07-a, förresten
    Det är en supervagn, helt klart den bästa vagn jag har haft (detta är min 11:e på 2 barn)
    Inte mkt negativt, fottsacken har jag aldrig använt, tycker inte jag har nåt behov av det.

Svar på tråden Babytravel Jogger komfort, fördelar och nackdelar?