• Mosippan

Fick ni biverkningar av lergigan comp?

Ja som rubriken lyder?

Jag mår fruktansvärt illa och är i v 14. Förra graviditeten mådde jag illa fram till v 22, så det blir kanske så nu också.

Jag har fått utskrivet lergigan comp, men det låter hemskt när man läser om biverkningarna!! Är det verkligen sunt att ta så mycekt koffein, när man i annat fall avråds att ha för stort intag?

• Svar på tråden Fick ni biverkningar av lergigan comp?
  • ole dole doff

jag kände inget av dom o ja åt mellan v.9 och 28 ung.. hade inte klarat mig utan dom..

• Familytime

Ja, det är ju medicin man bl a ger till mossbrukare för att lugna dem, så jag blev däckad. Det var inte roligt alls. Jag var inte gravid utan fick dem i syfte att lugna ner mig när jag var utbränd. Jag fick utskrivet 2x3 tabl. / dagen, men jag åt bara en och var avdäckad en hel dag. Sen vet inte jag hur mycket jag var utbränd och hur det påverkade effekten men jag skulle aldrig nånsin använda den igen!

• skorpiona

Effekten verkar bli otroligt olika på olika människor! De räddade verkligen mig ur mitt graviditetsillamående! Illamåendet nästan försvann och jag blev piggare av dem! Inga negativa biverkningar alls... Åt dem från typ v10-v14.. En på morgonen och en mitt på dagen! Kände direkt om jag missat en tablett, då var jag nere i spy-träsket igen!

• Mosippan

puffar! fler som har svar?

• cicci85

Jag fick inga biverkningar! Jag slutade att kräkas hela tiden men mådde lite illa några veckor till. Jätteglad att jag fick dem utskrivna!

• Mosippan

den jag pratar om är COMP-varianten, är det den ni tagit?

• Mosippan

Har ni kunnat fortsätta arbeta? Mitt arbete innebär att ofta ta hand om bajs, slem mm och personerna jag arbetar med luktar ofta väldigt illa, vilket gör det helt omöjligt för mig att arbeta! JAg kräks ännu mer och oftare. Är rädd att ajg fortfarande kommer att vara lika överkänslig fast ajg tar tabletterna...

• Mams RA 80

Jag kunde inte äta dem för de kom bara upp och jag fick kräkas mer när jag åt dem. Vissa tål ju inte koffeinet och jag var en av dem.

Svar på tråden Fick ni biverkningar av lergigan comp?