• Majblomma12

Hur ofta tvättar du kuddar, täcken och bäddmadrass?

Handen på hjärtat, hur ofta tvättar du?
    Del två i sängklädesundersökningen.

Rösta och låt oss se om snusket lever i de svenska hemmen eller om pedanterna regerar.

Cool
    Seize the moment, 'cause tomorrow you might be dead
  • Svar på tråden Hur ofta tvättar du kuddar, täcken och bäddmadrass?
  • LaTjej

täcke och kuddar åker in en gång i månaden, men hmm... Bäddmadrassen dammsuger jag av bara? *S*

Ska nog genast dra loss och tvätta den *S*.

• Cuthalion

Blivit att jag har bytt ut dem en eller två gånger per år istället på grund av flytt etc så "Va? Tvätta? Hur gör man då?"

• Majblomma12
    Cuthalion skrev 2008-07-01 13:24:35 följande:
    Blivit att jag har bytt ut dem en eller två gånger per år istället på grund av flytt etc så "Va? Tvätta? Hur gör man då?"
  • Thursday

Bäddmadrass och kuddar har vi "extrafodral" på, så de tvättar vi regelbundet när de blir sunkiga. Täcken blir inte äckliga på samma sätt plus att vi inte har torktumlare så vi kan inte tvätta duntäckena. Blir de äckliga så skulle jag köpa nya i så fall.

• SessanSessan

Tvättar kuddar och täcken alltför sällan, ca. 1-2 ggr i halvåret... Men de tar ju sån jäkla tid på sig att torka där inne i torktumlaren... Har inte tid att vänta på sånt. Skakar dock dem ordentligt varje gång jag byter lakan, alltså 1 ggr i veckan. Alltid något kanske, hehe!

• MalinEddie

Täcken och kuddar en gång i månaden.

• Majblomma12
    SessanSessan skrev 2008-07-01 13:31:47 följande:
    Tvättar kuddar och täcken alltför sällan, ca. 1-2 ggr i halvåret... Men de tar ju sån jäkla tid på sig att torka där inne i torktumlaren... Har inte tid att vänta på sånt. Skakar dock dem ordentligt varje gång jag byter lakan, alltså 1 ggr i veckan. Alltid något kanske, hehe!
    Att döma av undersökningen gör de flesta så. Jag tänker alltid att "nu ska jag" men sen blir det inte av, just för att det är ett sånt projekt innan allt är torrt och tillbaka i sängen igen.
  • presens konjunktiv

Täcken bara om de blir riktigt smutsiga (tänk hundkiss), men annars bara vädrar jag dem. Kuddar och bäddmadrasser aldrig. Köper nya minst en gång om året istället.

Sois réaliste: demande l'impossible!
  • W W

Kuddar och täcken kanske åker i tvättmaskinen 3-4 gånger på ett år - bäddmadrasser max en gång.

En kåtare värld är en bättre värld!
Svar på tråden Hur ofta tvättar du kuddar, täcken och bäddmadrass?