Hur ofta tvättar du kuddar, täcken och bäddmadrass?
Del två i sängklädesundersökningen.
Rösta och låt oss se om snusket lever i de svenska hemmen eller om pedanterna regerar.

täcke och kuddar åker in en gång i månaden, men hmm... Bäddmadrassen dammsuger jag av bara? *S*
Ska nog genast dra loss och tvätta den *S*.
Blivit att jag har bytt ut dem en eller två gånger per år istället på grund av flytt etc så "Va? Tvätta? Hur gör man då?"
Bäddmadrass och kuddar har vi "extrafodral" på, så de tvättar vi regelbundet när de blir sunkiga. Täcken blir inte äckliga på samma sätt plus att vi inte har torktumlare så vi kan inte tvätta duntäckena. Blir de äckliga så skulle jag köpa nya i så fall.
Tvättar kuddar och täcken alltför sällan, ca. 1-2 ggr i halvåret... Men de tar ju sån jäkla tid på sig att torka där inne i torktumlaren... Har inte tid att vänta på sånt. Skakar dock dem ordentligt varje gång jag byter lakan, alltså 1 ggr i veckan. Alltid något kanske, hehe!
Täcken och kuddar en gång i månaden.
Täcken bara om de blir riktigt smutsiga (tänk hundkiss), men annars bara vädrar jag dem. Kuddar och bäddmadrasser aldrig. Köper nya minst en gång om året istället.
Kuddar och täcken kanske åker i tvättmaskinen 3-4 gånger på ett år - bäddmadrasser max en gång.
typ aldrig
så här frodas snusket