Recept på din godaste köttfärssås!
Någon som vill dela med sig av sitt godaste recept på köttfärssås?
Har verkligen idétorka och fantasin är som bortblåst!
Någon som vill dela med sig av sitt godaste recept på köttfärssås?
Har verkligen idétorka och fantasin är som bortblåst!
Stek färs, salta och peppra. Tillsätt en burk creme fraiche + lite mjölk så det blir bra konsistens. Avsluta med att blanda i ajvar relish tills såsen blivit fint orange.
Enkelt och hur gott som helst
stek köttfärs(nöt) och släng i hackad lök samt hackad gul paprika..
bryn allt.häll sedan i passerade tomater,1 burk,
koka lite,tillsätt vatten och sen en skvätt (1msk) balsamvinäger,koka upp igen,och häll i en burk creme fraiche(neutral eller chili&paprika)
och slutligen 1 tsk eller lite mindre samal oelek.
ju längre ju kokar köttfärssåsen ,xdesto goare blir den!
Stek färs och finhackad lök gyllenbrunt. Tillsätt krossade tomater, tomatpuré, lite fond (brukar ha oxfond med rödvin), soya, lite örter, salt och peppar, pressad vitlök och gärna en skvätt riktigt rödvin om du har hemma. Lite vatten eller creme fraiche (vilket man föredrar, med vatten blir det mer som en mustig gryta, med creme fraichen blir det ju mer gojsigt )
Måste serveras med riven parmesanost, färskmald svartpeppar o lite flingsalt. En sallad på tomat o rödlök...
Mmmm blev hungrig nu hehe
Enkelt:
Nötfärs
Krossade/passerade tomater
Massa vitlök
Salt
peppar
Färska/torkade örter (främst basilika och oregano)
Olivolja
Parmesanost
Serveras helst med färsk pasta.
Inga feta tillsatser, inget skit. Bara fräscha råvaror.
stek köttfärs, gul lök, lite vitlök.
tillsätt en förpackning krossade tomater med smak av chili (tror ica har dom) och en buljongtärning. Peppra med svartpeppar ganska ordentligt, tillsätt lite soja och ev lite ost om du vill.
Den är sjuk god, lite mer kryddstark än vanlig köttfärssås.
jag har alltid i en paket willys krossad tomat med vitlök och örter..sen en halv köttbuljong,500g blandfärs.lite grädde.lite tomatpure.vitpeppar,oregano.kajenpeppar
Tack tjejer! Massa gott.. Gör ett försök med Bonanza's sås.. Ska sätta igång nu!
köttfärs, gullök, vitlök, tomatpure, torkad timjan, svartpeppar,1/2 köttbuljong, kött & grill krydda, grädde och till sist Porter öl 3,5% (D.CARNEGIE & CO) efter smak
jag har massa grönsaker i min....
köttfärs
buljong tänring
lök
vitlök
brockoli
blomkål
morötter
majs
champinjoner
paprika
krossade tomater
matlagningsgrädde/cream fracih
tomatpure
brockolin,blomkålen,morötterna mixar jag smått,likaså löken,vitlöken
sen blandar jag allt och kokar ett tag
X-tra i min! Bacon, creme fraiche, tacokrydda, lite kanel, tacosås, majs.
Jag gör inte samma varje gång. Den smakar aldrig samma, det beror på vad jag är på för humör och vad jag har hemma.
Har vi ätit tacos så tar jag köttfärsen som blivit över. Samma med såsen.
Om jag är sugen på lite indiskt så har jag lite kanel och ingefära i + andra kryddor.
Bacon är nästan alltid i. Om det inte är slut hemma