• Sanda

Min lilla tjej tappar balansen hela tiden!?

Hon är 15 månader och lärde sig gå när hon var 12 månader. Hon går ett par steg sen tappar hon balansen bakåt eller framåt. Går hon för fort ramlar hon med en gång. Ute ramlar hon mest hela tiden. När kan man räkna med att dom får upp balansen? 

Min son började gå vid 10 månader och gick obehindrat vid 11 månader, känner inte igen det här alls från honom.
    Adrian 060206 Agnes 070413 = Kärlek
  • Svar på tråden Min lilla tjej tappar balansen hela tiden!?
  • Sanda

Ingen som känner igen det? Eller kan säga att det är normalt, inget jag behöver oroa mig för va? Verkar frisk i övrigt.

• Hallonröd

Kanske det kan vara något tillfälligt med balanssinnet...man kan ju få nån slags infektion som påverkar balanssinnet.

Går hon ok om ni håller i henne?

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
  • Sanda
    Hallonröd skrev 2008-07-01 16:24:11 följande:
    Kanske det kan vara något tillfälligt med balanssinnet...man kan ju få nån slags infektion som påverkar balanssinnet.Går hon ok om ni håller i henne?
    nej ramlar mycket då oxå, men går hon sakta och man håller i henne går det bra. Men man kan inte ta henne i handen och gå iväg i relativt snabb fart får du snubblar hon
  • Hallonröd

Ja ni skulle väl märka om hon har nån infektion...så det är det nog inte. Balansen blir ju bättre så smånigom...det är ju så olika från barn till barn. En del har ju balansen direkt och andra dröjer det lite för. Men om du är orolig så hör efter med BVC vad dom tycker. Men jag tror inte det är någon fara Flört

• Sanda

hon har en infektion just nu ögoninflammation men det kan väl inte påverka? dessutom har hon bara haft det 2 veckor och balansen varit dålig sen hon lärde sig gå. hon behöver nog bara mer träning

• Hallonröd
    Sanda skrev 2008-07-02 18:06:55 följande:
    hon har en infektion just nu ögoninflammation men det kan väl inte påverka? dessutom har hon bara haft det 2 veckor och balansen varit dålig sen hon lärde sig gå. hon behöver nog bara mer träning
    Nej det kan det inte,  balansen sitter i öronen....som sagt...hon behöver bara mer
    träning Glad
  • Vimsa2

Har ni testat henne för Borrelia?? Det kan sätta sig lite var stans i kroppen och ge symtom. Ibland har men inte ens sett fästingen.

• Jazza

Öroninflammation? Balansorganen (som sitter i örat) kan påverkas av det, och man måste inte alltid ha ont.

• HelenaMaria

Det är säkert ingen fara. En del får upp balansen senare än andra.

• Sanda

vi ska till doktorn nästa vecka för en enveten ögoninflammation så då kan jag fråga doktorn vad han tror

• sannapanna76

Vår minsta får sämre balans när hon har öroninflammation, så det SKULLE ju kunna vara nåt sånt.

• Jazza
    Sanda skrev 2008-07-04 14:01:08 följande:
    vi ska till doktorn nästa vecka för en enveten ögoninflammation så då kan jag fråga doktorn vad han tror
    Gör det, det är säkert inget konstigt. Jag föreslog öronen, eftersom jag tolkade som att detta uppkommit plötsligt. Om hon alltid varit såhär, så hade jag definitivt inte oroat mig.
  • Sanda
    Jazza skrev 2008-07-04 14:03:10 följande:
    Gör det, det är säkert inget konstigt. Jag föreslog öronen, eftersom jag tolkade som att detta uppkommit plötsligt. Om hon alltid varit såhär, så hade jag definitivt inte oroat mig.
    nä precis varit så ändå sen hon lärde sig att gå.
  • Jazza

Sanda: Ja, men då är det ju bara träna som gäller... köp en pilatesboll till den lilla skruttan

• Sanda
    Jazza skrev 2008-07-04 14:06:16 följande:
    Sanda: Ja, men då är det ju bara träna som gäller... köp en pilatesboll till den lilla skruttan
    hehe ja eller hur  
    hon går fortfarande precis så där som ett barn som precis lärt sig gå gör. stapplar fram liksom, lite klumpigt och typ springer framåt tills hon får tag på något eller annars då ramlar. Går inte medvetet och kontrollerat, men hon behöver väl bara lite mer tid. 
  • Tokitoj

Jag vet inte om man ens ska ta upp något annat alternativ än det sedvanliga "det kommer med tiden"?...eller hur känner du?

• Sanda
    Tokitoj skrev 2008-07-04 14:08:58 följande:
    Jag vet inte om man ens ska ta upp något annat alternativ än det sedvanliga "det kommer med tiden"?...eller hur känner du?
    precis så jag tänkt innan, men sen kommer tankar om att tänkt OM det är något och man bara ignorerar det. men känner mig faktiskt rätt lugn över det.
  • Tokitoj

Bra. Då låter vi det stanna vid det :) lycka till!

Svar på tråden Min lilla tjej tappar balansen hela tiden!?