• är du min

Polarn o Pyret kläder

Köpte en body på PoPs rea idag, i storlek 50. När jag kom hem å jämförde den med en annan body, från HM stl 50, så var den mycket mindre. Är deras kläder mindre eller är HMs kläder stora? Kan vara bra att veta i framtiden.

• Svar på tråden Polarn o Pyret kläder
  • skorpiona

Tycker Pop brukar ha stora storlekar!! H&Ms storlekar brukar vara som de är mest...

• hjärnladyn

Tycker också att PoP har stora kläder. HM:s brukar vara små. var plagget kanske felmärkt?

• är du min

Funderar oxå på om det är felmärkt, dom reade ju mycket i stl 40. Fast det står både i bodyn och på lappen att det ska vara stl 50. Hoppas jag inte får en jättebaby, men då får jag väl pressa på den:)

• Hellybelly

Jag ha rmärkt att HMs krymper mycket i tvätten, kanske inte PoPs gör? Kan ju vara en förklaring till storlekskillnaden...

♥ Vi väntar en -08:a! ♥ BF 21 juli 2008 ♥
  • saris

Jag tycker pop kläder är små i storlekarna överlag. Min kille har kunnat haft hms kläder längre än pops. men det kanske beror på hur de är byggda som. Angående krympning drar jag alltid i bommulskläder när de är tvättade, då krymper de inget utan blir snarar lite större vilket inte gör nåt.

• s k r i n d a

PoP:s babykläder är ganska små i storlekarna. När min dotter föddes hade hon stl 44 i HM- och Lindex-kläder, men en body från PoP i stl 50 var det plagg hon växte ur först...

• Limja

Jag har upplevt att pop är stora i storlekarna, ca en storlek större än angivet. Köpte st 56 omlottbody + byxor på rean, jämförde med kläder hemma, och som väntat var de motsvarande 62!
    T ex fick förra bebben en pop-body i present vid ca 3 mån. Bodyn i st 68 hade han samtidigt med andra kläder i st 74, ca ett halvår senare!

pop är väldigt ojämna i kvaliteten, tycker jag. En del håller länge, och verkar inte slitet ens i färgen, trots att man tvättat säkert 20 ggr, annat vi använt lite har ändå blivit blekt och trist.

HMs är ganska små i storlekarna däremot, och "jämna" i kvaliteten såtillvida att alla plagg blir förvrängda, har sneda sömmar och bleks fort ...

Vet dock ej om det egentligen lönar sig att köpa pop-plagg när de kostar minst 3 ggr hm-kläderna???

Svar på tråden Polarn o Pyret kläder