• Bellsam

För er som har tagit "fina graviditetsbilder" hos fotograf!

Är så sugen på att ta bilder tillsammans med sambon nu under graviditeten. Helst någon med bar överkropp, där man håller för brösten. Några fina hos någon riktig fotograf.
    Någon av er som har erfarenhet av detta? Hur gick ni till väga? Är det någon som har en bild här på fl som man kan få se och få lite inspiration ifrån?

• Svar på tråden För er som har tagit "fina graviditetsbilder" hos fotograf!
  • älskade baby

Hej!

Jag har inte fått bilderna ännu men vi har tagit helt fantastiska bilder (fick se på kamran) nu under graviditeten hos en fotograf. rekommenderas varmt!!

• Bellsam

älskade baby skrev 2008-07-01 16:27:48 följande:

Hej!Jag har inte fått bilderna ännu men vi har tagit helt fantastiska bilder (fick se på kamran) nu under graviditeten hos en fotograf. rekommenderas varmt!!
    Vad var det för fotograf ni fick tag på? Är det samma fotografer som man ringer till om man vill ta t.ex. studentbilder osv?
  • älskade baby

vi kände fotografen men ring runt, många fotografer har bilder på gravida på sin hemsida, vet ej var du bor emn vet en bra i malmö om du bor i närheten

• Bellsam

Tack så mycket :)

Tyvärr så bor vi i Örebro. Skulle så gärna vilja ta några kort men är lite osäker på hur man ska gå tillväga. Känner just ingen fotograf heller, lite trist. Men nån borde väll kunna ta kort tycker man.

Tog ni svartvita eller färgade bilder? Något speciellt man ska tänka på? Tog ni bilder där du hade bar överdel? Vad hade du nedertill? Oj.. blev många frågor här :D

• EllenDell

Om du bor i Örebro kan jag rekommendera Atelje Rapid. Fotografen där är jätteduktig med många års erfarenhet och han är väldigt proffessionell. Vi var till honom när vi tog våra bröllopsbilder och jag är supernöjd. Om man tittar in på hans hemsida så verkar det också som att han tar gravidfoton också(det finns ett foto på en mage med fyra händer, fast med kläder. Men man kan väl tänka sig att det inte är många som vill ställa upp med sina nakenfoton som reklam på hans hemsida).

Jag skulle vilja ta nakenfoto profil i svartvitt där man håller för brösten.. sånna foton är så fina och stilrena. Mitt problem är att min man inte tycker att det är en lika bra ide.. försöker övertala honom i alla fall :)

• Bellsam
    EllenDell skrev 2008-07-01 17:09:46 följande:
    Om du bor i Örebro kan jag rekommendera Atelje Rapid. Fotografen där är jätteduktig med många års erfarenhet och han är väldigt proffessionell. Vi var till honom när vi tog våra bröllopsbilder och jag är supernöjd. Om man tittar in på hans hemsida så verkar det också som att han tar gravidfoton också(det finns ett foto på en mage med fyra händer, fast med kläder. Men man kan väl tänka sig att det inte är många som vill ställa upp med sina nakenfoton som reklam på hans hemsida).Jag skulle vilja ta nakenfoto profil i svartvitt där man håller för brösten.. sånna foton är så fina och stilrena. Mitt problem är att min man inte tycker att det är en lika bra ide.. försöker övertala honom i alla fall :)
    Åh, tack så mycket :)
    Vart ligger ateljén? Var han dyr?
  • lisadragon

Men din man kanske kan ta kort på dig om du vill det.. Är inte så svårt att ta fina bilder i svart-vitt. Jag hängde upp ett vitt lakan och sen ställde jag kameran på en pall längre bort, zoomade och bestämde var jag skulle stå.. Sen ställde jag in kameran så det tog 10 sekunder innan kameran tog bilden..

Jag tog bilder på mig och min förra hund, hade dock kläder på men de blev riktigt fina, många som frågat om jag varit hos någon fotograf för att ta dem :)..

Just lakanet i bakrunden gör att det ser ut som en studio, jo just de ja, jag hade en lampa riktad mot mig så det blev skugga också :).

Svart-vita bilder är så fantastiskt vackra och jag tror säkert du eller din man kan ta dem själva :)

Hade gott // Lisa!!

EllenDell skrev 2008-07-01 17:09:46 följande:
    Om du bor i Örebro kan jag rekommendera Atelje Rapid. Fotografen där är jätteduktig med många års erfarenhet och han är väldigt proffessionell. Vi var till honom när vi tog våra bröllopsbilder och jag är supernöjd. Om man tittar in på hans hemsida så verkar det också som att han tar gravidfoton också(det finns ett foto på en mage med fyra händer, fast med kläder. Men man kan väl tänka sig att det inte är många som vill ställa upp med sina nakenfoton som reklam på hans hemsida).Jag skulle vilja ta nakenfoto profil i svartvitt där man håller för brösten.. sånna foton är så fina och stilrena. Mitt problem är att min man inte tycker att det är en lika bra ide.. försöker övertala honom i alla fall :)
  • Minora

om du inte tycker att det blir för långt att åka till västerås så skulle jag rekommendera Porträttstudion, de är superduktiga och tar smakfulla men ändå speciella bilder.

www.portrattstudion.se tror jag att du borde kunna gå in på.

• Bellsam
    EllenDell skrev 2008-07-01 17:23:54 följande:
    Han har sin atelje i Brickeberg, ute vid universitetet. Här är hans hemsida: www.ateljerapid.se/
    tack så mycket :) Har kikat lite där och tyckte bilderna var jättefina. Skickade iväg ett mail så vi får se vad han säger :)
  • Bellsam
    lisadragon skrev 2008-07-01 19:31:41 följande:
    Men din man kanske kan ta kort på dig om du vill det.. Är inte så svårt att ta fina bilder i svart-vitt. Jag hängde upp ett vitt lakan och sen ställde jag kameran på en pall längre bort, zoomade och bestämde var jag skulle stå.. Sen ställde jag in kameran så det tog 10 sekunder innan kameran tog bilden..Jag tog bilder på mig och min förra hund, hade dock kläder på men de blev riktigt fina, många som frågat om jag varit hos någon fotograf för att ta dem :)..Just lakanet i bakrunden gör att det ser ut som en studio, jo just de ja, jag hade en lampa riktad mot mig så det blev skugga också :).Svart-vita bilder är så fantastiskt vackra och jag tror säkert du eller din man kan ta dem själva :)Hade gott // Lisa!!
    Tack :)
    Har själv gått media-foto (tyvärr inga av dom jag känner som kan ta kort som bor kvar) men jag vet att bilderna blir så mycket bättre ändå när man går iväg till en fotograf, för då så kan man få bilderna precis som man har tänkt sig. Sen så tänkte jag att både jag och sambon ska vara med på en del bilder, och då blir det ju lite svårt om han ska ta kort på mig :)
  • Bellsam
    Minora skrev 2008-07-01 19:58:17 följande:
    om du inte tycker att det blir för långt att åka till västerås så skulle jag rekommendera Porträttstudion, de är superduktiga och tar smakfulla men ändå speciella bilder.www.portrattstudion.se tror jag att du borde kunna gå in på.
    Tack så mycket :)
    Bilderna var jättefina som fanns på deras galleri. Har skickat iväg ett mail till en i örebro och frågat om han kan ta bilderna, om inte det går så överväger jag helt klart att åka till Västerås. Är ju ändå bara en gång i livet som jag kan ta just dom här bilderna och då vill man ju få dom bra :)
Svar på tråden För er som har tagit "fina graviditetsbilder" hos fotograf!