• Millsan74

Caorle i Italien

Är det någon som varit i Caorle i Italien? Är nyfiken på prisnivån då jag hört att det är billigast i hela Italien just på adriakusten. Skulle vilja veta vad saker kostar.....Tar även tacksamt emot andra tips!

• Svar på tråden Caorle i Italien
  • Lundelus

hej jag har faktiskt ingen aning, men jag är också lite nyfiken, för vi ska dit i september

• Coccolina

Hmm norra kusten brukar inte vara den billigastet(närheten till Venedig spelar in samt det stora turist trycket) och dessutom är vatten kvaliten i havet inte den bästa.. Skulle själv rekomendera att man siktar lite längre söder ut.. Ancona och söder ut är i mina ögon bäst...
    Ett tips är Numana och Marcelli di Numan underbara två små byar (egentligen en två delad by där Marcelli ligger längst ner vid stranden och Numana uppe på en klippa över havet... nära finns även Sirolo som även det är ett underbar ställe att semestra på) billigt och inte så mycket turister. Älskar det och åker dit så ofta jag kan!! (Har bott i italien i 7 år så har ganska så bra koll även om jag bor i sverige för tillfället... har dock min bror kvar där nere så åker dit OFTA(inte vid havet dock)!!)

Life's a bitch get used to it!!!
Svar på tråden Caorle i Italien