• MalinI

Fröken som slutar på dagis/förskolan

ja nu är det så att ena pedagogen på Barnens förskola går i pension i morgon.

Har gjort i ordning en liten present till henne med div läckerheter i. Nu till det svåra

Skriva något på kortet? Vad ska man skriva? Hur ska jag formulera mig? Jag kan inte sådant. Har samma problem varje gång någon fyller år. Slutar med ett enkelt grattis bara trots att jag vill skriva mer. Nu kan jag inte skriva grattis på födelsedagen

Missbrukar smileys
  • Svar på tråden Fröken som slutar på dagis/förskolan
  • vickansnickan

Du kan ju skriva och tacka för tiden som hon har varit på fsk och tagit hand om ditt/dina barn.
    Du behöver ju inte skriva en dikt till henne utan skriv kortfattat bara och tacka för tiden och att ni kommer att sakna henne(om ni känner så )

• MalinI

Skulle vi inte sakna henne skulle jag nog inte ansträngt mig med kort och present överhuvudtaget Generad Så elak är jag.

Tack. Nej kanske inte dikt, behövs. Men ändå något så hon förstår att hon har betytt mycket för oss och barnen

Missbrukar smileys
  • MalinI
    Midwinter skrev 2008-07-01 19:56:27 följande:
    Det känns lite extra om det är riktat från barnet
    Jag tänkte skriva under med barnen. Samt att de har gjort teckningar som ska med.

Jag fick ju lite panik då jag först fick reda på att hon skulle sluta 1 augusti, men i dag fick reda på att hon ska ha semester nu och inte komma tillbaks. Trodde hon gick på semester 1 augusti...
    Missbrukar smileys
  • vickansnickan
    MalinI skrev 2008-07-01 19:57:36 följande:
    Skulle vi inte sakna henne skulle jag nog inte ansträngt mig med kort och present överhuvudtaget  Så elak är jag. Tack. Nej kanske inte dikt, behövs. Men ändå något så hon förstår att hon har betytt mycket för oss och barnen
    Jag förstod att ni kommer att sakna henne. Det var inte meningen att låta som om ni inte skulle göra det.
    Jag har nog bara svårt att formulera mig jag oxå

Man behöver som sagt inte skriva mycket för att visa att man kommer att sakna en person.

Jag jobbar själv på fsk och speciellt till sommartid får man många presenter,speciellt från de barn som slutar och ska börja i "skolan".
    Oftast står det bara att "Tack för den här tiden hos er. Vi kommer att sakna dig/er"
    Det är ju inte själva orden i sig utan handlingen som betyder något.
    Man blir precis varm i kroppen när man får en present från någon som har betytt något även för en själv.
    Tror inte du blev mycket klokare av det jag skriver men ville ändå bara säga att ansträng dig inte för mycket utan skriv från hjärtat. Jag lovar att det blir uppskattat ändå...
    Lycka till och ha en trevlig sommar..
  • MalinI

Hehe... Bra att vi är fler som har svårt med uttryck

Jag återkommer då kortet är klart med vad jag skrev.
    Men ska väl försöka få ihop ngt enkelt.

Missbrukar smileys
  • Linda 25

JAg har köpt en blomma till min sons resurs idag som oxå ska sluta. Skrev helt enkelt: TAck för ALLT och trevlig sommar! Undertecknat hela vår familj

• Suri

Hur gamla är barnen?

Ibland har jag fått kort där föräldrarna skrivit ner saker som barnen sagt om mig. Det tycker jag är jättekul!

"Du är snäll och busig"
    "Jag tycker om dig"
    "Du gör så roliga sagor"
     osv.

Pumpa dina barn på info om vad deras fröken brukar göra som är kul, bra, fint osv.

• MalinI
    Linda 25 skrev 2008-07-01 20:37:56 följande:
    JAg har köpt en blomma till min sons resurs idag som oxå ska sluta. Skrev helt enkelt: TAck för ALLT och trevlig sommar! Undertecknat hela vår familj
    Det kanske är enkelt det ska vara.
    Suri skrev 2008-07-01 20:38:05 följande:
    Hur gamla är barnen?Ibland har jag fått kort där föräldrarna skrivit ner saker som barnen sagt om mig. Det tycker jag är jättekul!"Du är snäll och busig""Jag tycker om dig""Du gör så roliga sagor" osv.Pumpa dina barn på info om vad deras fröken brukar göra som är kul, bra, fint osv.

Det var en bra idé. Ska kolla med dom i morgon bitti. De två äldsta kan hjälpa till iaf. De är 6 och 4.

Tack

Missbrukar smileys
  • 5barnsmamman

vi skrev typ så här när Jakob slutade dagis nu ( börjar ju skolan i höst)

Tack för att ni tagit så bra hand om mig när mamma och pappa jobbat.
    Jag har haft jättekul och kommer att sakna er.
    Kramar från JAkob

Stolt mor till fyra
  • MalinI
    Suri skrev 2008-07-01 20:38:05 följande:
    Hur gamla är barnen?Ibland har jag fått kort där föräldrarna skrivit ner saker som barnen sagt om mig. Det tycker jag är jättekul!"Du är snäll och busig""Jag tycker om dig""Du gör så roliga sagor" osv.Pumpa dina barn på info om vad deras fröken brukar göra som är kul, bra, fint osv.
    Den idén fungerade inte Äldsta killen tyckte det var pinsamt och lilla syster hängde på

Jag skrev

Tack för de åren du har tagit hand om oss. Vi kommer sakna dig.

Kramar Lucas, Nelly och Cim

Hon blev iaf jätte glad och började gråta, jag grät och det blev bara jobbigt Men jag är glad att hon blev glad. Hon tyckte inte hon behövde någon present för hon har haft äran att ta hand om våra barn Gråter Då var det dags igen
    Missbrukar smileys
Svar på tråden Fröken som slutar på dagis/förskolan