Ok med mobil i flygplansläge på flyget?
Läser på Spanairs hemsida; "Mobiltelefoner måste alltid vara avstängda ombord". Kan man inte använda flygplansläge? Fattar noll. Hilfe...
Läser på Spanairs hemsida; "Mobiltelefoner måste alltid vara avstängda ombord". Kan man inte använda flygplansläge? Fattar noll. Hilfe...
Det kan du när du får ha igång annan batteridriven utrustning (det får man itne alltid under start och landning). FLygplansläge är dock ganska nytt på mobiler.
Ja, det ska vara ok, men hör med kabinpersonalen när ni går ombord. De flesta mobiler saknar funktionen flygplansläge så det är därför det står att man ska stänga av mobilen.
Pust! Laddar mobilen full med sagor åt dottern... Tack för svar!
När vi flög (kommer inte ihåg med vilka) så fick vi inte ha telefonen på flygplansläge...tyvärr. Mannen hade också laddat den full med musik men icke. Men som sagt kolla med kabinpersonalen vad som gäller nu!
När jag flög med Spanair i början av juni fick man inte ha mobilen på ens i flygplansläge.
Det får du, men ofta vet inte kabinpersonalen vad flygplansläge är. Och du får ju inte ha trådlöst nätverkskort eller blåtand igång heller på tex datorer eller mp3 med sådant inbyggt men sånt kollar dom inte :)
Nä dom kanske inte kollar sådant men det är inte så kul om det händer något!
Nej precis, men det har aldrig hänt något, så det är ju det jag menar, det har egentligen ingen betydelse.
Ofta när man flyger säger kabinpersonalen uttryckligen att man ska stänga av mobiltelefoner INKLUSIVE flight mode.
Jag har för mig att flygplansläge inte gäller på riktiga flygplan
Hade inte PLUS nåt om detta att mobilföretagen bara lurades!?