• Baby Animal

Någon som vet något om "H2O Vac Turbo" dammsugaren från Tvins?

Hej!

Jag funderar på att köpa en "H2O Vac Turbo" dammsugare från tvins.com, den verkar jäkligt bra faktiskt.. och inte super dyr heller 1500kr.

Någon som har testat denna dammsugare eller vet någon annan som gjort det??

• Svar på tråden Någon som vet något om "H2O Vac Turbo" dammsugaren från Tvins?
  • Fridaaa

Jag har också funderat på den! Kollade imorse. Men frakten var ju på 200:- Men ändå! Är bra sugen på den. Men vill också veta mer om den.

PUFF!

• Baby Animal

Ja fungerar den bra så är det ju värt 1700kr totalt tycker jag, man köper ju inte dammsugare en gång om året liksom :-P

• Fridaaa

Baby Animal skrev 2008-07-02 21:46:17 följande:

Ja fungerar den bra så är det ju värt 1700kr totalt tycker jag, man köper ju inte dammsugare en gång om året liksom :-P
    Nee precis.. Någon borde väl köpt den? Jag är så sugen på den.. Vill ju ha den. Men det vore ju inte fel att höra vad andra tycker om den innan..
  • Hemliga 72an

Min mor har en! Hon ger sina katter mat i köket och alla som har katter vet hur svårt det är att få bort! med den går det som en dans! hon älskar den och ångrar inte ett ögonblick att hon köpte den!

• Fridaaa

Hemliga 72an skrev 2008-09-16 13:29:38 följande:

Min mor har en! Hon ger sina katter mat i köket och alla som har katter vet hur svårt det är att få bort! med den går det som en dans! hon älskar den och ångrar inte ett ögonblick att hon köpte den!
    Okej! Så bra Så fort jag får lite pengar över ska jag köpa en Såg att den fanns på Cellbes nu med..
  • Baöooba

Kolla denna tråd innan ni köper!
    www.infomercialratings.com/product/h2o_vac

Sammanfattning från flertalet testare är att kvaliteten är usel, svår att göra ren, tung och otymplig i trappor.
    Då den är svår att rengöra/tömma, skiten fastnar i gallret samt skrymslen och vrår. Det skräp som ligger kvar är blött och bra grogrund för bakterier och lukt.
    Hepa-filtret blir också igensatt och blött och börjar lukta.
    Efter varje dammsugning måste behållaren tömmas och måste vara helt torr innan den sätts tillbaka i maskin.
    Plastdetaljer som går sönder, munstycken som ramlar isär under arbetet ...

Flera testare har vid första dammsugningen varit imponerade, men efter att ha använt maskinen ett tag så försvinner entusiasmen, den stinker döda råttor, man måste vid storstädning kompletteringsfylla den tunga vattentanken. Efterarbetet med att rengöra maskin och torka ut den efter användning tar tid och är bökigt.

Det är alltså befogat att tänka efter före innan man slår till.

• Lyckligajag78

Aldrig varit med om att en produkt antingen är så HATAD eller ÄLSKAD som den verkar vara, bara typ femmor eller ettor. Ska inte köpa den nu...

• Thomas87

Jag köpte H2o X5 från Tvins :) efter att ha läst på www.envecka.se såg även att det fanns ett test av H2O Vac Turbo där.

• Boktokig

Kan bara säga en sak: KÖP INTE!!!
    Den är skitbra i början, men sen slutar den suga upp som den ska. Ljudnivån är ungefär detsamma som ett jetplan och lukten ska vi inte tala om...
    Skaffade en Elektrolux UltraOne för några månader sedan och är toppennöjd. Det är en dammsugare jag verkligen kan rekommendera. Den enda nackdelen är väl att den ibland suger för bra på maxläget även om det inte hörs... Morsans korkmatta släppte lite när hon dammsög första gången=) 

• Liindatorri

Min Sambos mamma har en sådan som vi lånade i en vecka, jag älskade den!
    Den fick verkligen upp smutsen jättebra och vi råkade tappa ett glas med vatten på golvet så glaset gick sönder så jag testa såklart om den klara det och med bravur kan jag säga! Lätt att göra rent också, kasta ner allt skit i toaletten och sen spola ur den bara.

MEN den lät extremt högt! Och den klara ej att dammsuga upp hö, det blev stopp (men säg vilken dammsugare som klarar det?)

Men jag skulle lätt köpa en sådan om jag hade dom pengarna.

• AnAngel

Fick en för 2 ½ år sen när vi gifte oss, tycker den funkar kanon! Skulle garanterat köpa en till om det skulle vara så. Kanon bra har den varit för oss, luktar ingenting. Tömmer alltid vattnet direkt efter men låter aldrig de torka innan jag sätter tillbaka den. Inte varit några problem alls, tycker den klarar att suga upp allt! Och blir rent av den med.

• Maddargazkar

Jag har denna dammsugare o det är ju en viss fördel om man " underhåller den" byter filter, rengör slang o.s.v. Gör det så ska ni nog se att den blir bra. Så topp betyg från min sida.

Har idag även sett att en i samma hus som jag bor i (hyreshus) har slängt en lika dan, jag var inte dummare jag än att jag tar den o ser vad som är fel. Har provat den o den funkar som ny! Så med andra ord jag har nu mera 2 st.

Tack för mig.

• spper

Hejsan

Jag har haft Tvins damsugare i 6 år kanon bra  vill köpa en till att ha i  källaren ,men kan inte hitta den hos Twins finns den inte längre, vet du var jag kan köpa en.

Anne-li

Svar på tråden Någon som vet något om "H2O Vac Turbo" dammsugaren från Tvins?