• tesso77

Hjälp! Vitt kök med vitt kakel?

Vi håller på att renovera vårat kök. Det nya köket är från IKEA, Lidingö luckor och en svart mineral mönstrad bänkskiva. Vi har tänkt en grå fondtapet vid matbordet och resten av köket i en grått. Golvet är ek-parkett.
    Nu har sambon och jag börjat disskutera kaklet. Jag vill ha vitt men min sambo tror att det är bättre att gå åt det grå hållet, jag är rädd att det blir FÖR grått.....
    Så snälla ni som har vitt kök och vitt kakel hjälp mig övertyga sambon att det är bäst!

• Svar på tråden Hjälp! Vitt kök med vitt kakel?
  • Marie IE B

Vi har inte vitt kakel men jag tror ändå det blir bäst. Vi har kritvita luckor (S-0500-N) och antracitgrå bänkskiva. Som stänkskydd har vi glasskiva med vit film bakom vilket ger en vit färg med lite "glas-gröna" skiftningar.
    Vad är det för vit kulör på luckorna ? Risken med ett vitt kakel kan ju vara att luckorna om de inte är kritvita uppfattas som gulaktiga.

• tesso77

Dom är nog mer krit- vita än gul-vita iallafall. Jag har inget exakt kulör nummer på luckorna, men jag ska ta reda på det.

• Black Lady

Jag har Ikeas vita ståt luckor,ikeas svarta laminat skiva och ett vitt rektangulärt kakel och jag är jättenöjd.
    Jag uppfattar mina luckor som mer creme färgad än kritvit eller gul.

(¯`°?.¸ ღ ♥Alting går utom nyfödda barn ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Vaniljdröm

Vi har vitt kök och kakel.
    Tror det finns en bild i galleriet.

• Jarnis

Vi har vita lidingöluckor och vitt kakel som är lite större avlånga plattor. Det finns bild i galleriet.

• La Lola

Vi ska ha Lidingöluckor o svart bänkskiva o hos oss blir det definitivt vitt kakel.
    Jag vill kunna ha vilka gardiner o tapeter jag vill utan att göra om köket från början igen o då känns vitt bäst.

Möjligen blir det några kakelplattor med diskret mönster här o där som bryter av.

//Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Elisia

Jag har vitt kök med vitt kakel. Kika i mitt galleri!

• La Lola
    Elisia skrev 2008-07-02 17:59:35 följande:
    Jag har vitt kök med vitt kakel. Kika i mitt galleri!
    Åh, vilket otroligt vackert hem!
    Så himla fint!
    //Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • tesso77

Tack för era svar! Har varit inne och kikat på era kök och dom är verkligen jättefina allihopa med vitt kakel. Nu återstår bara att övertyga sambon oxå men det verkar svårt :) får ta till min kvinnliga list och lite fjäsk....det brukar funka!
    Har fortfarande inte heller bestämt tapet ännu, hade valt en från Borås tapeter som jag verkligen ville ha, åkte och beställde den i vår tapet affär men efter ett par timmar ringde dom å sa att dom slutat att tillverka just den tapeten! Så himla typiskt när man hittat nån man gillar!

• Jannamia

Vi har vitt kakel och vita köksluckor. Det finns bilder i galleriet om du vill kika.

• jassikan

Har ni vitt kakel kan ni alltid variera med kakeldekor om sambon tycker det blir för mycket vitt. Det finns massor att välja på.

Svar på tråden Hjälp! Vitt kök med vitt kakel?