• Barbamamma74

Vad kostar det att " lösa upp" ett mobilabonnemang med ett års bindningstid kvar?

Har bundet abonnemang till juni 2009 men vill avsluta nu,någon som gjort det och vad har ni fått betala? Själva mobilen är ingen värsting,kostar 69:-/ mån, kan det va så att jag "bara" får betala 69 kr x12 månader som jag ju har kvar på mitt abonnemang eller är det något mer jag ska betala?

• Svar på tråden Vad kostar det att " lösa upp" ett mobilabonnemang med ett års bindningstid kvar?
  • Majuni

Jag betalade i förskott för att slippa abonnemang och jag betalade bara vad den kostade i månaden x så många månader som det var kvar... inga andra avgifter alls.

• Barbamamma74

Ja det är därför jag vill avsluta och betala allt nu på en gång i stället och sen köra kontantkort.Retar ihjäl mej på den där sura räkningen,jag ringer ju nästan inget alls men betalar ju ändå per månad!!

• Ms Diamond

Vad har du för abonnemang? Kolla på deras hemsida eller ring till dem och hör.

• Barbamamma74

Jag har 3,Ska ringa i morron men jga ville ju ha svar NU

Som vanligt

• Ms Diamond

Hittade det här på deras hemsida:
    Vad kostar det att lösa bindningstiden för 3Fri 150?

För att lösa bindningstiden så att du kan byta eller avsluta ditt abonnemang betalar du den fasta månadskostnaden för återstående månader + eventuell avgift för mobilen varje månad.

Exempel: 3Fri 150 med Motorola A920
    - 12 månaders bindningstid med fast månadskostnad 300 kr.
    - 150 kr i förhöjd avgift för mobilen under bindningstiden.
    - 4 månader återstår av bindningstiden .

Kostnad: (300 kr + 150 kr) x 4 återstående månader = 1800 kr

Om du vill låsa upp din operatörslåsta 3mobil tillkommer en kostnad på 350 kr. Avgiften kommer på din faktura i nästkommande månad.

www.tre.se/templates/Sporg3_03_Container.aspx

• Fröken perfekt

Detta går inte att göra på Teliaabonnemang längre i alla fall, var flera år sedan de slutade med det. Hur det är på andra ställen vet jag inget om.

• Barbamamma74

Det verkar som om jag betalar 69/mån för abonnemanget oxå nu,+ 69 för telefonen åååååååå blir trött på mej själv

• Änlamamma

Det du betalar gånger hur många månader du har kvar av bindningstiden
    Min sambo gjorde så, hos 3

• Barbamamma74

Jag har typ räknat ut att det blir så här:

69 (abonnemang) + 69 (telefon)= 138 = 138x12 mån =1656 att betala nu. Rätt tror ni??

• Änlamamma

ja, tänk några hun´dra extra så blir du glatt överaskad ;)

Barbamamma74 skrev 2008-07-01 23:09:55 följande:
    Jag har typ räknat ut att det blir så här:69 (abonnemang) + 69 (telefon)= 138 = 138x12 mån =1656 att betala nu. Rätt tror ni??
  • Barbamamma74

Helt rätt

O en sak till...ALDRIG mer abonnemang med månadskostnad...grrr
    Men ingen tvingade mej,jag var jätteglad för min nya mobil...DÅ

Änlamamma skrev 2008-07-01 23:16:15 följande:
    ja, tänk några hun´dra extra så blir du glatt överaskad ;)
  • Änlamamma

hahaha!
    ja man e ju det...DÅ! =)

Lycka till då och godnatt från mej

Barbamamma74 skrev 2008-07-01 23:19:30 följande:
    Helt rätt O en sak till...ALDRIG mer abonnemang med månadskostnad...grrrMen ingen tvingade mej,jag var jätteglad för min nya mobil...DÅ
Svar på tråden Vad kostar det att " lösa upp" ett mobilabonnemang med ett års bindningstid kvar?