• lilla mej

vilken stad pa cypern ar bast om...??

Vi funderar pa att aka till cypern, men vet inte sa mycket om stallet sa skulle villja vet lite fran er som varit dar. Vi vill ha nagorlunda lungn och ro alltsa inget party place typ aya napa men heller inget pesionat stalle. Garna lite med klass, fina resturanger och mysiga romantiska platser. Sjalvklart strand och garna shopping. Nagon som skulle kunna saga vilken del av cypern vi bor valja? Tackar

• Svar på tråden vilken stad pa cypern ar bast om...??
  • sandbacken

Vill ni inte bo i Ayia Napa kan ni ju bo lite utanför, tex Blue Village Callisto det ligger ca 2 km utanför. Sen har du Atlantica Sungarden ligger också 2 km utanför. Det är Fritidsresor som har dom hotellen. Vi ska åka den 18 Juli jag, min man och vår son på drygt 2 år. Vi blir borta 2 veckor och ska bo på Atlantica Sungarden. Det blir artonden gången för mig. Man väljer ju själv om man vill ha party eller inte. Annars kan ni bo i Fig Tree Bay som ligger ca 7 km från Aiya Napa, det är lugnare och mycket mindre. Men som sagt var man behöver inte vara mitt på partygatorna. Det är många barnfamiljer som bor i Ayia Napa. Trevlig Resa.

• the devil wears CM

Jag rekommenderar STARKT Sandy bay sunwing resort, det är i mitt tycker mycket bättre klass på det än på Village Callisto. Ligger 8 km utanför, nära till Nissi beach och det är mysigt och fint. Jag och sambon brukar spendera två veckor där och det finns gott om romantik

Figg Tree bay är annars det som gäller. Vill man åka in till Ayia Napa tar det inte många minuter och kostar inte många kronor.

• lilla mej

hej tackar men om man inte vill aka till ayia napa alls vilken del ska man aka till

• iolanthe

Har inte varit till Cypern ännu, men ska åka i augusti så tipsar om vart vi ska .

Vi ska till en stad som heter Kyrenia, på turkiska sidan. Det verkar vara en jättemysig stad och troligtvis inte så turistisk heller då det inte går nån charter till den sidan. Vi ska bo på ett hotell som heter oscar, dom har både vanliga rum och lägenheter, www.oscar-resort.com

• lilla mej

wow det ser helt underbart ut.... du maste beratta hur det var!!! vi har hort att en stad som heter Paphos ska vara valdigt fint. Nagon som har varit dar?

• iolanthe

Det ska jag. Men vi åker först fjärde augusti och kommer hem elfte, så då kanske du har bokat redan.

Svar på tråden vilken stad pa cypern ar bast om...??