• Jet007

Vad göra på semestern höggravid?

Hej allihop!
    Tänkte att vi kunde samla lite semestertips för gravida här! Jag kommer att ha semester när jag är i vecka 35-37 och har ingen aning om vad vi ska hitta på. Känns inte aktuellt att resa utomlands direkt, men det borde ju finnas jättemånga tips på vad man kan göra för att riktigt njuta av semestern även när man är jättestor o tung!

• Svar på tråden Vad göra på semestern höggravid?
  • PetraMunchen

Det beror ju på hur du mår. Jag skulle rekommendera dagsutflykter, men så var jag ju jättetung och så i dom veckorna... (är fortfarande). Kortare bilresor på någon timma kanske, besöka något trevligt bad eller så.

Har du någon hobby, tex foto kan du ju ta en prommenix och ägna dig åt den.

Har du barn sen tidigare så får ni nog försöka hitta på lite barnaktiviteter också. Astrid lindgren land eller liknande.

Orkar du så kan ni ju göra utflykt till något spa eller så, det finns en del som har specialprogram för gravida, sök på nätet.

• Fibbla

Typ göra så lite som möjligt och bara sitta vid havet och låta sig svalkas av havsbirsen. Kanske läsa ett par tre - tio böcker...

Verkligheten: Svettas omkring som en skållad råtta på jakt efter 3-åring med upptäckargener. Och var för pank för att åka någonstans.

• Lillatroll

Jag var höggravid sommaren 2006 och då var det jättevarmt. Mitt största nöje var att sitta i skuggan på altanen med något kallt att dricka och läsa böcker. Men då var jag jättestor och tung och svettades som en gris bara jag rörde mig
    Vi gjorde lite korta dagsutflykter också och passade på att äta ute, något vi inte har gjort så mycket sen buspojken föddes.

• Snart sommar

Vi har varit på lite dagsutflykter, mest för barnens skull. Bla Borås Djurpark och Liseberg.
    Barnen är 3 och 1 och jag är gravid i v.32 så det finns ingen större mening med att hitta på något större projet. Dessutom har jag ont av foglossning och diverse andra besvär så jag skulle inte orka med det.

• isseq

Är själv i v.38 och säger som många andra här, man känner sig ju stor som ett hus och rätt otymplig. Men eftersom man inte är ensam den här gången utan har en liten kille som kräver uppmärksamhet så går det inte bara att ligga på sofflocket . Vi har gjort lite dagsutflykter, inget märkvärdigt. Haft över lite av Liams kompisar så får dom leka av sig här hemma. Varit hos mormor och morfar en del osv. Orkar inte så mycket mer känner jag.

Just nu är jag ganska glad över att solen inte steker på så friskt, fast det ska ju komma sommar nu  enligt väderprognosen.

Isabel - stolt mamma till Liam född 051022
Svar på tråden Vad göra på semestern höggravid?