Gör jag rätt som stannar hemma?
Hej! Jag är lite förvirrad nu och vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag blev sjuk i tisdags med ont i halsen och feber/illamående/huvudvärk som kom till och från. Jag var tvungen att gå hem från jobbet eftersom jag mådde så dåligt. Kom tillbaka dagen efter och trodde att det skulle blivit bättre men kände mig tvungen att gå hem efter några timmar igen. Stannade hemma ons-fre.
I söndags tappade jag rösten och kunde knappt väsa fram ord.
I måndag gick jag till jobbet en timma bara för att kolla orderkön jag jobbar i och för att jag fick så dåligt samvete när min mamma sa att jag inte hade tillräckligt med skäl för att stanna hemma från jobbet (träffade henne sön)
I tisdags stannade jag hemma och även igår.
Nu är jag tillbaka igen men kollegorna tycker inte att jag ska vara här. Jag vet inte riktigt, illmåendet och huvudvärken gick över under helgen och halsontet har blivit bättre men inte helt bra och rösten är inte bra. Ibland kommer det knappt några ljud alls och ibland kan jag liksom viskande få fram det jag vill. Jag har inte ett jobb där man pratar mycket utan man jobbar vid dator men ibland ringer det andra på företaget för att fråga om något. Det känns som jag får "vallningar" till och från (är 21) fast inte feber.
Funderar på att ta halvdag och vara ledig resten av veckan, [b]vad tycker ni?[b/]
En kollega ringde vårdcentralen och bokade tid åt mig imorgon för att de ska kolla halsen + att jag behöver sjukintyg så imorgon jobbar jag nog inte ändå. Skälet till att jag kommit till jobbet flera gånger fastän jag inte känner mig kärnfrisk är att jag under hela min uppväxt blivit matad av mina föräldrar med att kan man komma ur sängen så ska man gå till jobbet ungefär.. Igår träffade jag min mamma och hon verkade tycka att det var helt fel av mig att jag stannade hemma mån-tis eftersom jag ändå kan stå och gå, prata behöver jag ju inte kunna... Och kollegorna säger tvärt om att jag borde stanna hemma. Känner mig lite löjlig som kommer och går såhär.