lilla blå
Är det någon som minns ett barnprogram som handlade om Lilla Blå? Kommer bara ihåg fragment av titelmelodin och har en vag aning om att det kan handla om en elefant. Någon som minns?
Är det någon som minns ett barnprogram som handlade om Lilla Blå? Kommer bara ihåg fragment av titelmelodin och har en vag aning om att det kan handla om en elefant. Någon som minns?
Jaaa...Lilla Blå , som blev blå av mammas reservoarpenna. Badade i bläck och blev blå
Hihi. Minns inte riktigt melodin... men någonting med: Lilla Blå, lilla blå ... badade i *någonting någonting*... på (rimma på blå).
... och så något med denna reservoarpenna (eller hur det nu stavas )
Han var rätt söt, denna lilla blåa elefantunge , har jag för mig. hihihi
syrran kallade sin mage för Lilla Blå, tyvärr hittade jag inga böcker eller filmer om den lille elefanten
Jaaa! Nu minns jag! Det var en mansröst som sjöng, och han lät lite som Arne Weise, om man kan tänka sig det:)
Ja det var så han blev blå!
Haha! Tack!
Har grubblat hela helgen...
Hej där!
Kommer ihåg hela sången:
"Lilla Blå, lilla Blå, hur fick du namnet lilla Blå? Lekte i sitt badkar, det gör man ju, och bet i mammas penna så den sprack mitt itu, och bläcket blått rann ut i vattnet så, mammas pojke blev helt blå!"
Serien handlade mycket riktigt om en elefant!
Ja! Jag viste att han badade i bläck och hade sönder mammans bläckpenna! hihihi. Finns det böcker om elefanten lilla blå??
...den måste gått någon gång på slutet av 80-talet?
NJaaa..i slutet på 80-talet gick den kanske i repris...men då var jag runt 20...och då har jag knappast sett den. Skulle tro att den har gått i slutet på 70-talet oxå...och det var en av mina favoriter...tillsammans med Kapten Zoom och Fem Myror
mm.. slutet 70 gissar jag oxå . Eftersom jag gick i gymnasiet i slutet av 80 talet så :)
Få se..
Lilla blå, lilla blå.
näe-.. skit. Jag har glömt *surar lite*
;)
Jag är född -81 ... så jag minns inte slutet av 70-talet så bra . Måste gått i repris
Jomenvisst! Han var väl gullig? Minns barnprogrammet från mitten av 70-talet! (född -71)
Lilla Blå
Lilla Blå, lilla Blå, hur fick du namnet lilla Blå?
Bada i sitt badkar det vill man ju, och bet i mammas
penna så den sprack mitt i tu, och bläcket blått rann ner i
vattnet vått, så mammas pojke blev helt blå. Oh lilla Blå.
Dom gned och gned, han skrek: det gör ont i mitt skinn,
ju mer hon gnugga bort ju mer gneds det in
oh, mamma, mamma, mamma, vad gör vi då?
Jag har visst blivit lite blå.
Har ni sett den här sidan
Nostalgi för tidiga 70-talister
ugis2.arch.chalmers.se/jocke/Nostalgi/TV.html
Åh, vad gulligt det var! Blir alldeles nostalgiskt nu!
Nej vad skoj...hade helt glömt bort detta... Det roligaste av allt är att min man (42) glatt började sjunga hela "Lilla Blå-sången" helt utantill... Hur tolkar man det