• Tutilure

Östra sjukhusets BB

Kommer med största sannolikhet att bli snittad på Östra sjukhuset i Göteborg och undrar lite hur det är där.
    Ni som har fött där, hur är personal? Hur funkar alla rutiner? Hur är det med pappan, får han mat och sånt också?
    Hur är de när det gäller amning? Pressar de eller respekterar de valet oavsett vilket det är?

Många frågor, hoppas någon kan svara!

Om man målar fan på väggen så kan det inte bli något annat än succé!
  • Svar på tråden Östra sjukhusets BB
  • denna där

Jag har fött mitt tredje och mitt andra barn på östra.
    Anda barnets förlossning var en snabb sådan, jag höll på att föda i bilen och när jag väl kom in till förlossningen var det bara att krysta ut honom. Sedan hamnade jag på BB med en nyfödd och fattade INGENTING...Då hade jag behövt en stödjande personal vilket jag inte alls upplevde att jag hade då jag inte ens träffade någon där knappt...
    Nu med tredje barnet fick jag min drömförlossning! Jag fick den underbaraste BM jag träffat, ödmjuk, rolig, snäll, trevlig, duktig, kunnig FANTASTISK...
    Tillsammans med henne fick jag den förlossningen jag drömde om. Hon gjorde det möjligt utan tvekan.
    Hon läste de få anteckningar som stod i min journal ang. önskemål och följde dom till pricka.
    Ett av dom var att jag inte ville ha någon press om amningen, just amningen skulle hon inte ens ta upp med mig. Ville jag så ammade jag annars gjorde jag det inte...
    Och hon sa inte ett ord. respekterade mig fullt ut.
    Suverän människa som gärna får hjälpa mig föda i framtiden om det skulle bli aktuellt!

Ge fågeln mat....Ge undulaten mat...
  • Tutilure

Det låter bra att du fick en bra BM sist.
    Var det nyligen du födde där?
    Fick pappan stanna kvar?

• denna där
    Svar på #2
    Tutilure skrev 2008-07-02 11:23:20 följande:
    Det låter bra att du fick en bra BM sist. Var det nyligen du födde där?Fick pappan stanna kvar?
    Det var för 1½ år sedan i december 2007. Jag har ju sjukhusavsky så jag ville inte stanna på BB så vi tog tidig hemgång men eftersom sonen föddes på natten så fick vi ändå ett rum på BB att vänta i och där satte dom in en säng till min man som fick sova...
    Ge fågeln mat....Ge undulaten mat...
  • Tutilure
    denna där skrev 2008-07-02 11:27:06 följande:
    Svar på #2Det var för 1½ år sedan i december 2007. Jag har ju sjukhusavsky så jag ville inte stanna på BB så vi tog tidig hemgång men eftersom sonen föddes på natten så fick vi ändå ett rum på BB att vänta i och där satte dom in en säng till min man som fick sova...
    Ok.
    Jag avskyr också sjukhus, men eftersom jag ska snittas så har jag inget annat val än att stanna.
    Hade helst velat åka hem direkt, men det går inte.

Tack för dina svar förresten!
Svar på tråden Östra sjukhusets BB