HJÄLP: Köpt en bostadsrätt och vid inflytt upptäcker vi att hela lägenheten har mängder med silverfisk?
Hej.
Har just köpt en bostadsrätt i markplan med uteplats o trädgård. Betalade rätt mycket för den och nu när vi skulle flytta in upptäcker vi att det finns massa silverfisk i den så vi måste ta dit Anticimex.
Äckligt är det. Upttäckte först att en kröp in bakom golvlisten i köket. Låssade då på listen och där bakom fanns massor i olika storlekar (vuxna o bebisar.)
Upptäckte sen att de fanns i varje rum i lägenheten bakom listerna (har fått skruva lös alla). Har damsugit upp ca 70 st och idag hade fler dykt upp.
Vad ska man göra? Jag är rädd för kryp och frågade specifikt förra ägaren om de hade haft några kryp i lägenheten. Nä det har vi aldrig haft sa dom. Och jag tror de blåljög. För inte kan de ha undgått att märka silverfiskarna.
Vad ska man göra? Vi kan inte flytta in förrns de sanerat och jag vet inte om de försvinner av det.
Kan man begära nedsättning av priset? Jag tror inte jag hade köpt denna bostadsrätt om de svarat ja på frågan om de hade småkryp.
Mycket ledsen