Hund med magproblem
Har en undran det är så att vår lilla "bebis" har problem med magen har legat innlagd 2 ggr på djursjukhus pga blodiga kräkningar och diareer. Han har båda gångerna ätit antibiotika och även nu en tablett som hemmar magsyror, dom har tagit prover på avföring och i magsäcken när dom gjorde en gastroskopi. Än vet man inte om det är nåt han ätit eller vad det kan vara men ingen cancer tror jag då dom inte sagt nåt och han är "bara" 14 mån. Någon annan som har haft loknande problem med sin hund????
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-02 16:01
Dom såg på gastroskopin att han har små sår i magsäcken och vi väntar just nu på provsvar och dom är jätte duktiga och vet vad dom gör så jag litar på väterinärena på djursjukhuset.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-06 09:04
Har fått provsvaren nu och det visade sig att han har både akut och kronisk gastrit tror jag det hette, kan tänka mig att det är som kraftig magkatarr hos oss, så nu ska han gå på antibiotika en månad och sen ska det prövas fram lite med kortison till att börja med ska han äta det en månad sen får vi se.Är det någon som har erfarenhet av liknande besvär hos hund??