• Hon den an0nyma sn0karen

Semester hjälp! Begagnad bärbar dator eller ny portabel dvd?

Vi ska på semester nästa vecka. Eftersom vi ska åka LÅNGT tänkte vi ha med något som barnet kan kika på under vägen. Jag är inne på att köpa en begangad laptop (med dvd funktion) för nån tusenlapp på blocket för de blir i så fall till samma pris som en portabel dvd kommer kosta. OM det blir dator undrar jag om man kan köpa batteriladdare att ha i bilen eller om det inte finns till laptop? Jag har bara haft stationära datorer och den jag har nu är en 3 mån gammal ny dator så jag är INTE ute efter en ny laptop också utan den här blir slit och släng dator OM jag köper den därav är begagnad intressant. Men som sagt blir det laptop vill jag veta om det finns laddare som man kan stoppa i cigarett uttaget? (Har körkort och bil men begriper mig väldigt lite på sånt där inne i bilen haha) .

Slampa, en kvinna med samma sexuella moral som en man.
  • Svar på tråden Semester hjälp! Begagnad bärbar dator eller ny portabel dvd?
  • Pochahontas

Jag har just efter mycket slit och letande lyckats hitta en begagnad laptop. Vi har även en bärbar dvd. Mitt råd är att köpa en bärbar dvd - det är MYCKET billigare.  Hur det är med laptop vet jag inte men vi kopplar iaf dvdn till uttaget i bilen.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
    Pochahontas skrev 2008-07-02 14:55:14 följande:
    Jag har just efter mycket slit och letande lyckats hitta en begagnad laptop. Vi har även en bärbar dvd. Mitt råd är att köpa en bärbar dvd - det är MYCKET billigare.  Hur det är med laptop vet jag inte men vi kopplar iaf dvdn till uttaget i bilen.
    Oki . För dom bärbara dvd:ern jag kollat på har kostat i samma prisgrupp som den laptopen jag kikat på.
  • Pochahontas

Oj! Var har du kollat då? Jag har just råkat hitta en begagnad laptop som ändå kostar dubbelt så mycket som en dvd... En bärbar dvd går ju på runt 700, och det får du väl ändå inte nån laptop för...

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • 1814

Laptop blir ju himla tungt också om ni ska hitta en för samma pris som en bärbar dvd.

♥ bebis i magen ♥

Såg en för 1400 på BR bland annat. Sen hittade jag en LT för 1400 på blocket med dvd + rubbet och win xp .

• Gorban

Det finns 12-volts adapters till laptops så att man kan ladda dem i bilen men de brukar vara ganska dyra. Kanske upp mot en tusenlapp och det gällar att kolla att den leverar rätt spänning.

Gorban skrev 2008-07-02 16:31:31 följande:
    Det finns 12-volts adapters till laptops så att man kan ladda dem i bilen men de brukar vara ganska dyra. Kanske upp mot en tusenlapp och det gällar att kolla att den leverar rätt spänning.
    Ah tack! Ska kika efter såna. Kanske finns nått billigt skit på CO, Jula eller biltema också?
  • SVejsan

Hon den an0nyma sn0karen skrev 2008-07-02 14:39:05 följande:

Vi ska på semester nästa vecka. Eftersom vi ska åka LÅNGT tänkte vi ha med något som barnet kan kika på under vägen. Jag är inne på att köpa en begangad laptop (med dvd funktion) för nån tusenlapp på blocket för de blir i så fall till samma pris som en portabel dvd kommer kosta. OM det blir dator undrar jag om man kan köpa batteriladdare att ha i bilen eller om det inte finns till laptop? Jag har bara haft stationära datorer och den jag har nu är en 3 mån gammal ny dator så jag är INTE ute efter en ny laptop också utan den här blir slit och släng dator OM jag köper den därav är begagnad intressant. Men som sagt blir det laptop vill jag veta om det finns laddare som man kan stoppa i cigarett uttaget? (Har körkort och bil men begriper mig väldigt lite på sånt där inne i bilen haha) .
    Laptop för bruk i bilen är väl ingen höjdare... Hur har ni tänkt att spänna fast den? Väger den, säg 2,5 kg, och man krockar i 70 km/h. så har du en projektil som kommer flygande. Massan den får om man räknar in rörelseenergin är 450 kg...
    Bättre är väl att ha en fast-spännbar bärbar dvd med skärm...
Svar på tråden Semester hjälp! Begagnad bärbar dator eller ny portabel dvd?