hur lång är er LH-stegring? hur väljer ni rätt tidpunkt? och hur länge har ni fått höra att ett ägg befruktningsbart? orolig att jag kom försent den här gången
Hej, Jag har några frågor och så vill jag kvida lite...
1 Hur lång tid efter LHstegring börjar er ägglossning?
2. Hur länge visar stickorna att ni har förhöjt LH-värde? Har er ägglossning börjat när ni fortfarande har utslag på ÄL-stickan? (
3. Är det någon som först en period haft ganska lång LHstegringsperiod, typ 30 timmar, och sen fått kortare, typ 12 timmar?
4. Har ni lyckats med insemination även om det har gått typ 12 timmar sen det kändes som att ägglossningen startade?
5. Alla jag pratar med säger olika om hur länge ett ägg är befruktningsbart när man är 35+. Vad har ni fått höra? Min läkare säger 24 timmar, viss personal på kliniken säger 12, andra 24.
Och allt det här undrar jag för att det har krånglat till sig lite på min front. Igår morse testade jag med älstickor kl 08.45. Det visade ingen stegring. För säkerhets skull testade jag igen kl 10.30 Då visade stickan stegring. (Clearblue)
Ringde och beställde tid, fick tid idag på morgonen för insemination (frysta spermier).
Men så igår kväll vid tiotiden började det kännas som ägglossning. :( Har aldrig känt det så tidigt efter påvisad LHstegring. Blev så besviken. Har lärt känna min kropp som att jag har LHstegring i minst 24 timmar. Var på VUL i måndags och min läkare trodde att det skulle vara dags den dagen eller dagen efter. Men hon brukar tro det för tidigt. förrförra gången hon rådde mig att åka över, var två dagar före LHstegring, så hennes bedömning kan jag inte lita på. Därför har jag av kliniken blivit rådd att lita på ÄL-stickorna. Nu vet jag inte om jag kan lita på dem heller. Gnäll, gnäll... Jag vet att loppet inte är kört och att det finns en viss chans men det är jobbigt när man känner att det inte blivit allra bästa förutsättningarn.