• Lady in black

Hur är det egentligen med karuseller och tidig graviditet?!

Undrar om det är ok att åka karuseller på liseberg när man är i vecka 12 typ? Tänkte att det kanske är för tidigt för att gå efter skyltarna som står. Eller jag vet inte, man kanske inte kan åka ändå. Känner bara lite att man får ju flyga ända fram till drygt vecka 30, men det kanske inte e samma sak.

Aja, nån som vet nåt?! Behöver nämligen veta.

• Svar på tråden Hur är det egentligen med karuseller och tidig graviditet?!
  • snappi81

Så tidigt i graviditeten är det ingen fara!

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Lady in black
    snappi81 skrev 2008-07-02 19:59:45 följande:
    Så tidigt i graviditeten är det ingen fara!
    Nej, det va lite så jag tänkte óckså, men man vet ju aldrig...
  • snappi81
    Lady in black skrev 2008-07-02 20:00:55 följande:
    Nej, det va lite så jag tänkte óckså, men man vet ju aldrig...
    Åk du och ha så kul!
    *För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Glenda Glad

Jag åkte Balder på Liseberg i förra veckan. Jag var då i v15. Det kändes bara bra. Wiiiii!! Så himla kul det var!

* Är i v 16 *
  • Lady in black

Glenda Glad skrev 2008-07-02 20:04:23 följande:

Jag åkte Balder på Liseberg i förra veckan. Jag var då i v15. Det kändes bara bra. Wiiiii!! Så himla kul det var!
    Haha...jag, det e fan svinkul med karuseller. Det va därför jag kände att det skulle vara lite trist om man inte fick åka. Samtidigt vill man ju inte riskera nåt men...
  • Mattemamman

Jag ringde Liseberg och frågade när jag var gravid för två år sedan och då avrådde de bestämt alla former av karuseller odyl fast jag bara var i v.9-10.
    Jag hörde också med Gröna Lund och de sa samma sak.

• Glenda Glad

Mattemamman: Ja, de avråder för om någon skulle få missfall så skulle de få skulden. Även om missfallet med största sannolikhet beror på något annat så tidigt. Men det betyder inte att det är sunt förnuft enligt min mening.

Men självklart ska man göra sånt som inte gör en orolig för konsekvenserna för sin graviditet och det gäller ju allt.

* Är i v 16 *
  • zingo27

Jag åkte Jukebox förra helgen i vecka 21. Var inget som klämde på magen och det gick fint =) Men de andra större attraktionerna väntar jag med tills babyn kommit.

Glenda Glad: Tror också att de avråder så tidigt för att inte få skulden, men som du skrev, man gör ju det man är bekväm med. Jag skulle inte göra nåt som jag trodde skulle skada.

Svar på tråden Hur är det egentligen med karuseller och tidig graviditet?!