• Atjo

Mobil som lägger på själv!!

Bytte nyligen operatör från Telenor till (förbannade) Glocalnet. Efter mycket om och men har jag nu äntligen fått mitt gamla nummer överflyttat. Men nu när jag försöker ringa ut så hinner inte ens en signal gå fram innan mobilen själv lägger på samtalet!! Jag har 285 kr på kontantkortet så pengar finns. Är mobilen fortfarande låst till den förra operatören, vilket den inte ska vara, eller vad är fel?

• Svar på tråden Mobil som lägger på själv!!
  • c0ol

Om mobilen var låst tidigare, har du då lämnat in den och fått den upplåst?

• Atjo

Men om kontraktet med Telenor gått ut och de gjorde en ändring från abonnemang till kontantkort, är den ändå låst då?

• c0ol

Ja om mobilen var låst till operatören så ändras inte det med automatik, utan du måste betala ett par hundra för att låsa upp mobilen.

Atjo skrev 2008-07-02 21:47:46 följande:
    Men om kontraktet med Telenor gått ut och de gjorde en ändring från abonnemang till kontantkort, är den ändå låst då?
  • blomkruka

Ja du måste nog låsa upp den...

• Biba

Atjo: Men kommer du över huvdtaget in i mobilen så verkar den ju inte vara låst? Brukar ju stå sätt i sim eller felaktigt sim eller dylikt om du satt i ett sim i en telefon som är låst till en annan operatör. Jag tänkte på en sak, du HAR väl býtt simkort så du har glocalnetsimkoret i nu och inte telenor?

• Atjo

Ja, självklart har jag bytt SIM! (Jag är faktiskt ganska tekniskt lagd, men mina teorier och idéer har stått sig slätt i det här avseendet). Och jo då, jag kommer in i mobilen utan problem. Det är alltså bara när jag ska ringa som den lägger på utan att ens en signal går fram. Ikväll nollställde jag hela telefonen för jag tänkte att jag kanske kommit åt en funktion som gör så att det blir så här, men inte ens det fungerade.

Kontaktade Glocalnet idag och killen jag talade tyckte att jag skulle prova att sätta SIM-kortet i en annan telefon, men varenda telefon som jag har testat har ju varit operatörslåst. Men han gjorde visst en felanmälan på numret så att de i alla fall kollar om det är något med flytten som felat. Så den som lever får se, för det är visst så det är med Glocalnet (har ni provat att ringa deras kundtjänst någon gång? Från att ha varit nr 136 i kön var jag så nere på nummer 15 efter 1½ timme och då la de på!)

• Sockerpinglan

Vi kan väl starta en "hata-glocalnet"-tråd eller nått...

Vi gick på deras erbjudande om bredband, men det var strul med dem från dag ett! Så när avtalet gick ut bytte vi kvickt tillbaka till bredbandsbolaget igen och vips har vi bredband utan avbrott!!! Killarna i deras kundtjänst är visserligen väldigt trevliga, men det hjälps inte. Glocalnet suger!!!

mammamammamammamammamammamammamamma....
  • Biba

Atjo: Har du laddat pengar på det nya glocalnetkortet? Du behöver ju ladda med en hundring för att nummret skall "hoppa igång". När du ringde till deras kundtjänst uppgav du Icc-numret dvs det långa numret bak på simkortet? Kunde de se att det är kopplar till ditt telefonnummer så att det ej skickats ut felaktigt kort etc? Om du sätter i ett annat simkort i din telefon då? vad händer då? Fungerar det med ett annat kort i din telefon så kan man ju utesluta att det är telefonen det är fel på och då återstår ju bara simkortet eller kontaktkortsabg hos glocalnet. Dom kanske kan göra ett kortbyte så du får ett nytt sim om inte annat? kanske ngt fel på simkortet du fått`??

Svar på tråden Mobil som lägger på själv!!