• PåvägMotSyskon

Ingen mens efter missfallet, nu dag 43

Jag fick MF tidigt (dag 39) 20 maj, och nu har ingen mens kommit. Hade en cykel på ca 32 dagar som jag utgår ifrån?!

Sist jag testade svagt plus var på bim +4

nu testade jag på bim dagen men blev minus me cb, sen testa jag på bim+7 å de va minus me cb, har inte testat sen dag 39 alltså 4 dagar sen. Är dock osäker på cykelns längd,

MEN när fick ni tillbaka mensen efter TIDIGT missfall?

HOPPAS på svar..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-02 23:21
    Nån som vet om de e vanligt att den hoppar över 1 månad fast de vart mf så tidigt?

kan man plussa senare fast ja plussa tidigare nu sist ja plussa svagt i maj?

• Svar på tråden Ingen mens efter missfallet, nu dag 43
  • PåvägMotSyskon

ingen som kan svara på dessa frågor??

• Ninnis75

Om du varit gravid men fått mf kan det ta upp till nio veckor innan hormonerna kommit ur kroppen d.v.s upp till nio veckor kan du få plus på graviditetstesterna. Om du fått negativt efter ditt mf så är det ju solklart om du plötsligt får plus.

Jag fick mf 11 april. Kände av ägglossning 25 april.. fick ingen mens 11 maj.. kände misstanar om att jag var gravid..och idag är jag i vecka 12. Jag hade ingen mens emellan mina graviditeter. Hur snabbt du får tillbaka mensen kan man nog inte säga. Om du väntar mens men inte får den så testa igen är mitt tips. Hur mår du annars ?

• kicki08
    Ninnis75 skrev 2008-07-02 23:42:03 följande:
    Om du varit gravid men fått mf kan det ta upp till nio veckor innan hormonerna kommit ur kroppen d.v.s upp till nio veckor kan du få plus på graviditetstesterna. Om du fått negativt efter ditt mf så är det ju solklart om du plötsligt får plus. Jag fick mf 11 april. Kände av ägglossning 25 april.. fick ingen mens 11 maj.. kände misstanar om att jag var gravid..och idag är jag i vecka 12. Jag hade ingen mens emellan mina graviditeter. Hur snabbt du får tillbaka mensen kan man nog inte säga. Om du väntar mens men inte får den så testa igen är mitt tips. Hur mår du annars ?
    Jag hade missfall den 19 juni och vet inte om jag känner av ÄL nu eller inte. Har haft lite små molvärk och varit lite konstig i lillmagen ett par dagar nu.
    Så man kan alltså få ÄL direkt efter missfall?
    Jag har varit osäker och visste inte vad man skulle tro riktigt..
  • Chokladpinglan

Jag fick min mens tre veckor efter ordinarie 28 dagaar som är min vanliga mens..så 28+21 dagar och mensen kom den 22/6 efter mitt missfall i maj...nu har ja äl till helgen..ch hoppas på plus i slutet av dennaa månad

• kicki08

Okej.. ja det kan tydligen blir lite knasigt efter missfall vad jag förstått. Jag ska nog inte hoppas på för mycket antar jag. Utan vänta in mensen som vanligt.. *suck*

• PåvägMotSyskon
    Ninnis75 skrev 2008-07-02 23:42:03 följande:
    Om du varit gravid men fått mf kan det ta upp till nio veckor innan hormonerna kommit ur kroppen d.v.s upp till nio veckor kan du få plus på graviditetstesterna. Om du fått negativt efter ditt mf så är det ju solklart om du plötsligt får plus. Jag fick mf 11 april. Kände av ägglossning 25 april.. fick ingen mens 11 maj.. kände misstanar om att jag var gravid..och idag är jag i vecka 12. Jag hade ingen mens emellan mina graviditeter. Hur snabbt du får tillbaka mensen kan man nog inte säga. Om du väntar mens men inte får den så testa igen är mitt tips. Hur mår du annars ?
    Jag testade någon dag efter jag fick mf och då visade cb minus så hormonerna gick ur fort.
    Jo, får jag ett plus så har jag inget mer på denna tråd att göra för då vore jag gravid. Men nu har jag fått minus efter vad jag tror är bim.. Men hur vanligt är det att den hoppar över OM jag fick mf tidigt liksom... är på dag 44 idag men ingen mens alls.

Ja men du verkde iaf ha en cykel som var/är normal med 28 dagar.. jag hade 32 ( den enda ja fick efter amningen) sen blev jag gravid sen fick ja mf så svårt å veta längden...

jaja bara vänta å se å kanske ta ett test.

känner mig svullen i magen, haft mensvärk lite idag o nån dag innan som gett sig, de va rätt lite så ja tänkte om mensen skullw komma men inte då.

grattis till bebis i magen
  • PåvägMotSyskon
    Chokladpinglan skrev 2008-07-03 12:22:13 följande:
    Jag fick min mens tre veckor efter ordinarie 28 dagaar som är min vanliga mens..så 28+21 dagar och mensen kom den 22/6 efter mitt missfall i maj...nu har ja äl till helgen..ch hoppas på plus i slutet av dennaa månad
    aha okej,, så du gick 49 dagar, jag har gått 44 dagar idag.. hoppas på mens snart annars plus.

hur ska man kunna räkna ut nästa äl om cykeln blivit så lång?
  • PåvägMotSyskon
    kicki08 skrev 2008-07-03 12:23:59 följande:
    Okej.. ja det kan tydligen blir lite knasigt efter missfall vad jag förstått. Jag ska nog inte hoppas på för mycket antar jag. Utan vänta in mensen som vanligt.. *suck*
    ja det är uppenbarligen att kroppen blir koko efter ett mf.. oavsett om det är tidigt eller inte.. för de trådar ja läst på så har många fått sin mens åter som vanligt om dem fått tidigt mf... men inte jag nääädå varför ska inte min komma tillbaka normalt som för alla andra? Den får va borta men av rätt orsak

Hade varit fint o haft mens nu för o kunna försöka. men vi kör från o med sists juni varannandag så vi får se hur mycket vi orkar. Killen har ju inte sagt att vi ska försöka förut men NU jäklar sa ja om han inte ville försöka o säga orden å de gjorde han så nu finns de ingen återvändå bara å mysa på. För e de inget så kan de ju bli om man har tur, fast mensen e koko.
  • tyresö

Ja, det kan ju vara knepigt att räkna ut ÄL om cykeln är lång, så det låter bra att köra varannan och hoppas på det bästa! Då prickar man ju iaf in ÄL, när den än är.
    Lycka till!

• PåvägMotSyskon

testa idag me testlagrets billiga stickor, vart minus,, troligen har den hoppat över mensen. Men vi kör på varannan dag, försöker iaf... får se när mensen kommer igen. e på dag 45 idag

• kicki08

Kolla mitt bildgalleri. Jag har haft älkänningar sen i onsdags och gjorde ältesti går torsdag. Och det ser ut som att jag fått utslag.
    Gjorde ältest idag med men kan inte avgöra om det är svagare lr inte...
    Tycker det set ungefär lika ut. Är det ens möjligt?

• Trynträ

För mig tog det två månader och sen plussade jag igen fast jag blödde i 2-3 dagar så jag skulle tippa på att jag fått mf för blödningen var som mens så jag var tvungen att ha binda och tampong. Synd att det ska ta sån tid innan man vet om man fortfarande är gravid.

• PåvägMotSyskon

Meeen åÅÅ nu skrev ju den dit bara hej :-S ja skrev o fråga dig trynträ om de va mf eller om de va en blödning ändå?

idag kom mensen på dag 46 (förmodligen blev den så lång pga mf 20 maj) men men ja e jätteglad över att den äntligen kommit så nu kan man köra på.. ska köpa äl tester sånna där små pilliga som finns 28st o 56 utav. kommer nog mysa ändå som vi tänkte varannan till var tredje dag å ändå testa för att se på skoj när äl kan vara.

• Tessaloniki

Jag fick tillbaka mensen 6 veckor efter mf.

• AnneLine

När jag fick mitt MF så tog det väldigt lång tid innan jag fick min mens efter det.. Tror det är rätt vanligt.. Jag fick min mens 8 veckor efter...

• väduren74

Tycker inte det är något konstigt. Det har ju varit en graviditet och så ska kroppen ställa om igen. Det an ta ett par månader ibland.

Barnorska som vet

• PåvägMotSyskon
    AnneLine skrev 2008-07-06 21:26:59 följande:
    När jag fick mitt MF så tog det väldigt lång tid innan jag fick min mens efter det.. Tror det är rätt vanligt.. Jag fick min mens 8 veckor efter...
    ok, min kom efter 6v å 4 dagar, men är de vanligt att ÄL oxå blir förskjutet då? (för dem säger ju att äl sker alltid 2v innan mensen, isf skulle jag haft äl när min bim va tänkte ungefär?
    Tessaloniki skrev 2008-07-06 20:58:18 följande:
    Jag fick tillbaka mensen 6 veckor efter mf. men är de vanligt att ÄL oxå blir förskjutet då? (för dem säger ju att äl sker alltid 2v innan mensen, isf skulle jag haft äl när min bim va tänkte ungefär?
    Jaha jag fick min mens 6v och 4 dagar efter mf.
  • PåvägMotSyskon

nu blev de helt knäppt när ja skicka men ja svarade på båda inläggen, samt skrev lika på de första som på de sista om äl kan förskjutas

• Fru Wånder

Hade missfall på långfredagen och fick mensen första gången den 17 juni.. Så endera så testar du pluss eller så är tant röd på g=)

Svar på tråden Ingen mens efter missfallet, nu dag 43