• Toviz

Är jag besatt av en demon?

Om det finns demoner på riktigt? Har länge funderat på om jag har en demon inom mig? Jag blir arg ofta väldigt arg. Jag kan känna av både ondska och god kraft från Gud. Nån som kan sånnt här, behöver hjälp isåfall.

• Svar på tråden Är jag besatt av en demon?
  • lilla kråkan

Jag tror det finns demoner på riktigt.....
    Men,bara för att du blir arg,skall du inte tro att du har en demon i dej!!!! Alla människor kan ju känna av både ondska och godhet!
    Prata med en präst!

Toviz skrev 2008-07-02 23:58:36 följande:
    Om det finns demoner på riktigt? Har länge funderat på om jag har en demon inom mig? Jag blir arg ofta väldigt arg. Jag kan känna av både ondska och god kraft från Gud. Nån som kan sånnt här, behöver hjälp isåfall.
  • Lättnad

Kan du beskriva det som händer dig i lite mer detalj? Jag tror även på "demoner" eller jinn som det heter och nog finns dom alltid. Två nära vänner till mig blev besatta. Idag mår dom bra.

• lilla kråkan

Man blir ju heller inte besatt "hur som helst"....Dessa demoner liksom "hoppar" inte på folk utan vidare.....
    Det kan faktisk handla om psykisk ohälsa också.

Lättnad skrev 2008-07-03 00:55:48 följande:
    Kan du beskriva det som händer dig i lite mer detalj? Jag tror även på "demoner" eller jinn som det heter och nog finns dom alltid. Två nära vänner till mig blev besatta. Idag mår dom bra.
  • Lättnad

lilla kråkan skrev 2008-07-03 00:58:37 följande:

Man blir ju heller inte besatt "hur som helst"....Dessa demoner liksom "hoppar" inte på folk utan vidare.....Det kan faktisk handla om psykisk ohälsa också.
    Det är därför jag vill att TS ska utveckla det lite mer för det är lätt hänt att blanda ihop saker och ting.
  • Gnarl

Prata inte med en präst. Prata med en psykiatriker om du upplever att det är ett problem.

• LjubaviMoja

Jag har varit hos en hodja eller vad det heter och det är rena bullshiten alltså de lurar en att tro att man är besatt av något och tror att dom är övermäktiga och kan hypnotisära o allt sånt men det är rena bluffen.

Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
  • FranzK
    Toviz skrev 2008-07-02 23:58:36 följande:
    Alltså dom flesta blir väl väldigt arga ibland, ingenting konstigt med det. Blir du det väldigt ofta så är det nog bättre att söka upp en psykolog istället för en präst, och låta honom ta reda på vad felet är med dig. Skulle du dock plötsligt kunna slå armen genom väggar, gå på vatten, spruta eld eller sväva, så är nog en präst det bästa valet. Men annars förespråkar jag alltid alla andra alternativ innan man vänder sig till religionen för hjälp.
  • Free Spirit

Kan jeg få fråga deg om noe? Har du vert borti det okulte nu eller tidligere?

For all del, jeg sier inte at du er besatt..bare undrer!!

• MsBeauty

Hot Mama211 skrev 2008-07-03 02:30:57 följande:

Jag har varit hos en hodja eller vad det heter och det är rena bullshiten alltså de lurar en att tro att man är besatt av något och tror att dom är övermäktiga och kan hypnotisära o allt sånt men det är rena bluffen.
    det heter imam och de tror inte alls att de är övermäktiga eller hyptnotiserar!! Detta är totalförbjudet enligt Islam, så att du ens kan påstå nåt sånt, audhobillah!
  • LjubaviMoja
    MsBeauty skrev 2008-07-03 21:28:40 följande:
    Hot Mama211 skrev 2008-07-03 02:30:57 följande: det heter imam och de tror inte alls att de är övermäktiga eller hyptnotiserar!! Detta är totalförbjudet enligt Islam, så att du ens kan påstå nåt sånt, audhobillah!
    Hos mig heter det hodja iaf (är bosnisk) Klart jag kan påstå detta har varit hos en då min kusin ville prova och det var rena bluffen.
    Att bli far är inte svårt, däremot att vara det
Svar på tråden Är jag besatt av en demon?