• Anonym (?)

Varför vill vissa äta kakan och ha den kvar?

Ja dum fråga kanske.Men hur tänker man när man både vill äta kakan och ha den kvar? Alltså har en partner , men ytterliggare en annan vid sidan av? Någon gång måste man ju bestämma sig, eller?

• Svar på tråden Varför vill vissa äta kakan och ha den kvar?
  • Anonym (tja)

Jag tror de flesta har/gör det mest bara för att de kan/kommer undan med det.

Man älskar någon fast tycker det har blivit tråkigt eller man har för mkt tillsammans (barn, hus, ekonomi, gemensamma vänner etc) för att orka bryta upp och "så hemsk är inte partnern...bara tråkig"....Skaffar man en på idan om då kan man få det där roliga spännande som saknar i sitt förhållande, men ändå ha den tryggheten kvar.

Dessutom tror jag många inser att det inte är grönare på andra sidan egentligen och stannar, det andra vid sidan om är utbytbart när det behövs.

• Anonym (hmmm)

Vissa människor är inte monogama, precis som vissa inte är heterosexuella. Det kan nog vara förklaringen i en del fall.
    Men det betyder ju inte att det är rätt att gå bakom ryggen på sin partner. Bättre att försöka hitta en lösning som funkar för alla inblandade, ett öppet förhållande tex.

Sen handlar det nog ofta om att man vantrivs i sitt förhållande eller att man råkar springa på någon man bara inte kan motstå.

• Neko

Man kanske är förälskad i båda? ^^

• Anonym

mm den frågan har jag ställt mig länge.. Hm..
    men om man är förälskad i båda?! hur kanmna då gå hem till den "rätta" med gått samvete och leva på som vanligt..

• Anonym

får man inte det man vill ha av sin partner söker man sig ofta till nån annan..kan också vara att man vill ha förhållande för trygghetens skulle medan man vill festa o strula vid sidan om

• Anonym
    Svar på #5
    jo det är sant men som sagt hur kan man då gå hem o hålla handen med gott samvete?!
    Anonym skrev 2008-07-03 21:19:50 följande:
    får man inte det man vill ha av sin partner söker man sig ofta till nån annan..kan också vara att man vill ha förhållande för trygghetens skulle medan man vill festa o strula vid sidan om
  • Fratris

TACK FÖR DENNA TRÅD.... detta irriterar mig så otroligt mycket!
    Jag vill verkligen inte vara Fröken Moral, men fyfan för sådant beteende alltså... det är så själviskt så det finns inte! Hur jäkla svårt är det att avsluta det man har innan man hoppar i säng med nån annan?!

Jag har aldrig förstått folk som säger "men det är så lätt hänt"... VADDÅ LÄTT HÄNT?! INTE i MIN värld!!! Att ha SEX med någon annan?! De får det att låta så jävla enkelt "det är så lätt hänt"... det är ju en jäkla massa som "byggs upp" till själva sexakten, men har så otroligt mycket tid på sig att fatta att det man gör är helfel... vilken dålig jävla ursäkt.

Blir så arg på folk som tycker det är helt OK att leka med andras känslor...

• Anonym (hmmmm)

till ts! Jag är en sån som vill både äta och ha kakan. jag älskar helt enkelt 2 stycken.
    Min sambo och hans kompis!!!!!!!!!!
    Jag är dock inte otrogen, vi har kyssts en gång de är allt!!
    Men jag skulle vilja, detta har varit så de senaste 5 åren och jag älskar helt enkelt båda två. min sambos kompis känner likadant, han vill ha mig också.
    vill inte känna såhär,men tyvärr gör jag de.
    Vi pratar och smsar ibland, men vi skriver inte porriga sms till varandra utan mer gulligt bara. jobbigt som satan

• Mandi74

Tror att många söker spänningen, pirret man känner i början av ett förhållande, bekräfelsen som man kanske inte längre får i sitt förhållande för man tar varandra för givet.. finns nog många olika skäl till varför man både vill äta kakan och ha kvar den.

Och Ja, jag tror att man kan älska någon fast man är otrogen mot den personen.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • Anonym (kakmonster)

Vem vill INTE både äta kakan och ha den kvar?

I alla aspekter så vorde det ju det bästa. Tyvärr är det inte alltid förenligt med verkligheten. Kakan brukar försvinna när man ätit upp den.

Själv har jag min kaka här hemma men smakar ibland på andras kakor ;)
    Givetvis med min kakas tillåtelse!

• CalleNalle

Eller så har man både kakan och äter den :).

Dvs har ett fast förhållande och ligger med någon annan vid sidan av, utan att inleda ett förhålande?

Enklare blir det inte.

• Anonym

För att man kan.

Jag har varit otrogen många gånger, min flickvän vet om det men varje gång har hon tagit tillbaks mig. Jag har aldrig bett henne om det, utan HON har bett mig komma tillbaka.
    På så vis tycker jag att hon accepterar att jag har sex med andra ibland, jag berättar det inte men försöker heller inte dölja "spåren". Jag kan helt enkelt inte motstå frestelser och det är inte svårt överhuvudtaget för mig att få en tjej nån timme en kväll. Det är det som är boven, jag kan inte motstå.. gå iväg. Jag måste ha sex. Tycker det är upphetsande att tänka på min flickvän under tiden jag är med en annan..

Dock är jag antagligen sexmissbrukare så jag vet inte om mitt tänkande är vanligt eller ej.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-07-30 08:32:54 följande:
    För att man kan.Jag har varit otrogen många gånger, min flickvän vet om det men varje gång har hon tagit tillbaks mig. Jag har aldrig bett henne om det, utan HON har bett mig komma tillbaka. På så vis tycker jag att hon accepterar att jag har sex med andra ibland, jag berättar det inte men försöker heller inte dölja "spåren". Jag kan helt enkelt inte motstå frestelser och det är inte svårt överhuvudtaget för mig att få en tjej nån timme en kväll. Det är det som är boven, jag kan inte motstå.. gå iväg. Jag måste ha sex. Tycker det är upphetsande att tänka på min flickvän under tiden jag är med en annan..Dock är jag antagligen sexmissbrukare så jag vet inte om mitt tänkande är vanligt eller ej.
    Jag igen.

Räknas oralsex som otrohet också, så är det mer än jag tidigare "räknat". Fler tjejer än man tror ger en frivilligt en avsugning på toan på krogen.. hur kan man motstå det??
  • styggingen

En avsugning på toan känns jävligt B! Kan du inte åtminstone vara otrogen med stil.

Anonym skrev 2008-07-30 08:34:43 följande:
    Jag igen.Räknas oralsex som otrohet också, så är det mer än jag tidigare "räknat". Fler tjejer än man tror ger en frivilligt en avsugning på toan på krogen.. hur kan man motstå det??
  • Anonym (T)

Ja du säg det..jag hade ett förhållande med en upptagen man en gång, han hade tjej när vi träffades och straxt efter fick de en dotter... sista gången vi sågs för över två år sen hade de även fått en son... Hur som helst frågade jag honom varför han ävetyrade sin familj för att ligga med mig och då sa han att att han ville ha spänningen... så urbota dumt! Han behandlade sin familj som skit och han behadlade mig som skit... men jag gav mig ju endå in i leken och visste att han var upptagen.. jag var vilsen, ensam och längtade efter kärlek och han attraherade mig otroligt. Nu i efterhand önskar jag att jag aldrig hade träffat honom.. undrar ibland om han hade fler på sidan av förutom mig? men det får jag aldrig veta....Men jag tror att alla i slutändan får vad man förtjänar, på gott och ont, och det hoppas jag även gäller honom!

• Anonym
    styggingen skrev 2008-07-30 09:23:57 följande:
    En avsugning på toan känns jävligt B! Kan du inte åtminstone vara otrogen med stil.
    Hänt ibland, men det är inte det vanligaste som sker. Dock har det hänt, ja.
  • Adoniram

Frågan är om all otrohet kan klassificeras som "äta och ha kakan kvar". Det betyder ju att om man har ett fast förhållande, så vill man ha ännu ett fast förhållande.

Om otroheten handlar om annat än ett fast förhållande. T.ex tillfällig sex, fyllehångel, sex med en som är helt annan typ person än partnern etc., så handlar det om att man har något och vill ha något extra, inte något annat.

Om frugan vill älska någon annan än mig och samtidigt vara gift med mig, förstår jag inte varför hon stannar. Men om hon älskar mig och vill ha sex med något helt annat än mig (t.ex en kvinna, en neger, en dvärg eller en pensionist), så har jag lättare att förstå henne.

Svar på tråden Varför vill vissa äta kakan och ha den kvar?