• Spexig

Bra bensinsnål begagnad bil?

Känner att vi måste skaffa bil nu och kan ingenting om bilar.

Vi söker en bil som är/har
    * Bensinsnål
    * Säker
    * Billig att reparera
    * Hyfsat pris (begagnat)
    * Plats för bilbarnstol (fram eller bak spelar ingen roll)

Har ni några tips?

• Svar på tråden Bra bensinsnål begagnad bil?
  • Andaloal

Kolla in toyotor.
    Toyots må vara riskokare men de är kvalité.

Jag har en gaaaaml upplagd numera hemma men kan inte sälja henne då hon är en riktigt trotjänare så skulle våran nya fara slut vet jag att min gamla Toyota bara hostar till en gång och startar.
    Tänk...jag körde henne mellan 98-2006 och hade aldrig motorstopp.
    Innan hade mamma henne flera år. Och innan hennes första ägare då hon togs i bruk Hon

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Andaloal

hon är en 85.a hahaha

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Nallepigan

Skoda Felicia. Vi hade en -01:a som vi var supernöjda med. Enda felet var att det inte hade ac (anledningen till att vi sålde den). Billig i drift och att försäkra, 250kr/mån helförsäkring. Vi var andra ägaren den och vi sålde den precis för 25.000kr. Den hade då rullat 4000mil. M a o, de går att köpa billigt.

• karsu

Vi har en Peugot 307 nu, den drar lite, var billig att köpa (118 000 kr för en 06:a), rymlig och lite högre. Tycker inte den är så dyr att reparera men har iofs niget att jämföra med.

• Spexig

TAck båda två!
    Jag har hört mycket bra om Toyota, så det har vi funderat över. Skoda var nytt, bra att höra ni var nöjda, för de är ju billiga.

• Fantaci

Min Ford Ka 98 är en superbillig bil. Vi har idag en bilbarnstol i baksätet och har en helt ok bagageutrymme. Den kostar 260kr med helförsäkring och drar runt 0,5 milen. Ännu Mindre om man håller hastigheten och kör på motorväg. Jag ska sälja den för ca 27500 nu i augusti. HAr gått 4500 mil och jag är andra ägaren på den.

Jag har aldrig lämnat in den på en Fordverkstad utan lämnar in den på mekonomen. Blir inte ruinerad direkt, men laga bilen är aldrig roligt tycker jag. JAg gillar bilar som bara fungerar och är glada!

• gustafssons

vi har en peugeot 206 kombi en 03, som vi ska sälja.
    Den är kanonbra med plats för 2 barnstolar, vagn m.m. vi vill ha 65.000 för den.
    Kostar 1250 i skatt å drar 06 i blandad körning, Jag älskar den, men maken är inte lika förtjust som jag tyvärr.

• FruSundahl

Vi har en audi 80 -87a.
    Gav 5000kr för den och den är i riktigt fint skick.
    Tankade upp med 45 liter och körde 73 mil på det.
    Så den drar 0.6 l/milen.
    Bilbarnstolar har vi 2 st i den

• kidA

renault laguna!

**mamma till trollen Agnes -00, Noah -06 o Love -07**
  • blackbetty

jag älskar passat och audi.dom har allt det där.tillockmed deras kombisar drar lite.

Svar på tråden Bra bensinsnål begagnad bil?