• lyckligmamma

Är det okey för Myrorna att ta betalt för märkeskopior?

De får in mycket märkeskopior, det de ser i Norrköping ( alla varor skickas dit för att prismärkas), om det är oäkta, så lägger de ett ganska lågt pris, men ändå dyrare än vanliga kläder, är det inte förbjudet att sälja märkeskopior?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 20:20
    Jag tycker INTE tt det är ok att sälja kopior!

• Svar på tråden Är det okey för Myrorna att ta betalt för märkeskopior?
  • Novus

Tror det är förbjudet att sälja kopior i Sverige, ja

• Bonanza

Jag förstår faktiskt inte varför det inte är ok att sälja kopior, så etiskt sett gör de inget fel. Men rent lagligt kanske de mycket väl gör det.

Präktig pretentiös politiskt korrekt besserwisser!
  • lyckligmamma
    lyckligmamma skrev 2008-07-03 07:46:00 följande:
    De får in mycket märkeskopior, det de ser i Norrköping ( alla varor skickas dit för att prismärkas), om det är oäkta, så lägger de ett ganska lågt pris, men ändå dyrare än vanliga kläder, är det inte förbjudet att sälja märkeskopior?
    Var inne på Myrorna samtidigt som en äldra var där. Hon var överlycklig som hittade en PRADA väska för 50 kr... De hade pratat om väskan innan, personalen, och sagt att den var oäkta , därför såldes den billigt...
    Jag tycker att det är deras ansvar att säga det till den äldre damen, att väskan var en kopia, och inte låta henne luras.....
  • TBS

Det är väl självklart att det inte är ok med märkeskopior!
    När jag köper ett visst märke, gör jag det för att märket borgar för en viss kvalite´.

Skulle du tycka att det var ok om du köper en bilbarnstol och det visar sig att den inte alls håller för en bilkrock, för att märkningen är fejk?

• TBS
    Svar på #4
    Jag tycker att det är mycket oetiskt att sälja dem vidare utan att tala om att de inte är äkta.

Dessutom tillverkas i princip alla märkeskopior i fabriker med mycket dåliga arbetsförhållanden. (Det gör förvisso många märken också, men när du köper en äkta vara, kan du iaf kolla vart den tillverkas och ta ställning)
  • Bonanza
    TBS skrev 2008-07-03 08:03:29 följande:
    Det är väl självklart att det inte är ok med märkeskopior!När jag köper ett visst märke, gör jag det för att märket borgar för en viss kvalite´.Skulle du tycka att det var ok om du köper en bilbarnstol och det visar sig att den inte alls håller för en bilkrock, för att märkningen är fejk?
    Ha ha ha ha! Vilken ytterst relevant jämförelse. Något som skyddar ditt barns liv vs. något du vill ha för att vara lite bättre än alla andra.

Det är ju bara larv att man vill åt märket för kvaliteten. Man vill åt märket för statusen!
    Präktig pretentiös politiskt korrekt besserwisser!
  • TBS
    Bonanza skrev 2008-07-03 08:57:42 följande:
    Ha ha ha ha! Vilken ytterst relevant jämförelse. Något som skyddar ditt barns liv vs. något du vill ha för att vara lite bättre än alla andra.Det är ju bara larv att man vill åt märket för kvaliteten. Man vill åt märket för statusen!
    Det får stå för dig.
    Men även om jag köper märkeskläder av ren fåfänga, så har jag i egenskap av konsument, rätt att veta vad det är jag köper (både det som är nytt och second hand)
  • HelleGbg

det är väl ok tycker jag,men då måste man upplysa om det,så påpeka det gärna för Myrorna att det är bra om man berättar att det är fejk..

• lyckligmamma
    Bonanza skrev 2008-07-03 08:57:42 följande:
    Ha ha ha ha! Vilken ytterst relevant jämförelse. Något som skyddar ditt barns liv vs. något du vill ha för att vara lite bättre än alla andra.Det är ju bara larv att man vill åt märket för kvaliteten. Man vill åt märket för statusen!
    När jag praktiserade de, så sålde de en stol med deffekter--- skitfarligt... Fattar inte hur de tänker... Men allt för att få pengar
Svar på tråden Är det okey för Myrorna att ta betalt för märkeskopior?