när tappar de bebishåret?
Min dotter föddes med mycket hår, nu är hon 7 v, och håret är fortfarande fint.
Tänkte höra om någon vet när de brukar tappa bebishåret? Och när det "riktiga" håret brukar komma?
Min dotter föddes med mycket hår, nu är hon 7 v, och håret är fortfarande fint.
Tänkte höra om någon vet när de brukar tappa bebishåret? Och när det "riktiga" håret brukar komma?
min tjej är femmånader och visst tappar hon mycket hår men inte skallig. hon har blivit lite kal i bakhuvudet men till och med det börjar växa ut nu. så jag tror helt enkelt inte du kommer märka när dom byter från baby till riktigt hår.
De flesta tappar väl inte allt. Det försvinner lite samtidigt som det växer nytt. Däremot blir en del skalliga på baksidan eftersom de ligger och skaver på samma ställe hela tiden. Det väer ut när de börjar sitta upp.
Mina 3 tjejer har inte tappat nått hår alls ! snarare bara blivit mer å mer =)
Runt 5-6 månader hade min son lite mindre hår än när han föddes. Men sedan har det bara blivit mer.
Min flicka tappade bara framme vid pannan. Så hon har högt hårfäste nu! =) Men ser att det är på väg tillbaka nu med. Hon är ca 9 veckor.
Har 5 barn o ingen av dom har tappat sitt hår.
Alla bebisar tappar håret, men, eftersom dom tappar lite i taget och det växer ut nytt brukar det inte alltid märkas!
bebisar som har mycket håt brukar det kunna märkas mer på, eftersom det syns bättre på dom ixom! och oftast syns det ju i bakhuvudet eftersom det skavs av innan det nya håret hunnit växa fram!
det är nog olika från bebis til lbebis när och om det syns att odm byter ut håret!
Min dotter hade jättemycket brunt hår när hon föddes och det blev bara längre och längre, fick klippa henne i page till hennes 1-årsdag. Märkte aldrig av när hon tappade bebishåret utan det blev snarare mer och mer istället. Hon skavde aldrig av hår på bakhuvudet heller.