Hjul på Sniglar Skötbord?
Går i skötbordsfunderingar och undrar helt enkelt om det går att skruva fast små hjul under detta skötbord? Tack på förhand!
Går i skötbordsfunderingar och undrar helt enkelt om det går att skruva fast små hjul under detta skötbord? Tack på förhand!
Borde väl fungera
Fråga på IKEA när ni ska handla det så får ni tips på vilka hjul ni kan köpa
Tack! Det var ett bra tips . Någon annan som kanske tom provat?
Kan rekomendera att du har låsbara hjul (så att de inte rullar hela tidan) ifall barnet kränger till. Kan hända olycka.
Lilla Mimsan:
Tack! Det var ju en väldigt bra aspekt! Det måste man ju ha i så fall.
*puffar* ingen som prövat?
Jag har satt på hjul på vårt sniglarskötbord, men bebis har inte kommit än så jag vet inte hur det funkar... har iaf tänkt att dra fram det till handfatet (vi har snedtak där vi tänkte skjuta in den när det inte används) o så stå på sidan o byta, då bör man ha koll på så att den inte rör sig hoppas jag.
iaf så hittade jag hjul som passade perfekt på clas ohlsson, tror de hette divanhjul eller liknande, de ser pyttesmå ut o själva fästet är rektangulärt och passade perfekt på bordet iaf:)
aries:
åh tack för tipset! skönt att veta att det funkar, jag är grymt ohändig själv nämligen lycka till med bebisen!
jag har hjul på mitt, dock fick jag modifiera om lite då karln köpte för stora hjul på biltema, eller fästet var för stort.. Han glömde även bort att jag ville ha broms på dem... Tror det kommer bli bra, då kan jag dra det som jag vill utan att få ont i ryggen eller väcka barn/hund/man när jag flyttar det :P..
Finns bild i galleriet, men vet ej om man ser hjulen jätte bra..
Hade // Lisa!!
Jag har ett sniglar skötbord och för mig som är kort skulle det inte vara nån bra grej att ha hjul på.. Men annars funkar det säkert. Ikea har väl hjul med lås som de säljer... tror jag...
Det förstår jag, men för oss som är ganska långa så blir det mycket bättre arbetshöjd.. Men å andra sidan så spelar det nog ingen roll om vi byter på golvet, bordet eller skötbordet.. Jag tycker det brukar gå snabbt att byta blöja så ryggen håller nog för en bebis på några kilo :P.. (är van med 20-40 kg på jobbet, är elevassistent, och där tar det 10-20 minuter...)..
Ikea har hjul med broms:
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/56820000
Tack så jättemycket för bra svar! Åh vad härligt det är att söka svar på frågor här inne