• Akinna

fruktdiet eller grönsaksdiet ?? eller har ni någon annat sett ??

hej på er

är det någon här som har testat frukdiet och grönsaksdiet ?

och har ni gått ner i vikt på det??

om inte vilka är era hemligheter till att ha gått ner i vikt

jag vill typ bli nyttigare och gå ner 5 kg
    mvh am

• Svar på tråden fruktdiet eller grönsaksdiet ?? eller har ni någon annat sett ??
  • Maddisen80

akinna jag äter grönsaker,fett och protein och har gått ner 6 kg sen maj

Akinna skrev 2008-07-03 11:10:42 följande:
    hej på er är det någon här som har testat frukdiet och grönsaksdiet ?och har ni gått ner i vikt på det?? om inte vilka är era hemligheter till att ha gått ner i vikt jag vill typ bli nyttigare och gå ner 5 kg mvh am
  • Alderia

Hej TS!
    Jag äter som Maddisen, alltså ett absolut minimum av kolhydrater, normal mängd protein och hög andel fett. Har gått ned 2 byxstorlekar sedan i mars.

• Alderia

...och det är INTE nyttigt för kroppen att utesluta fett och protein ur kosten, vilket man i princip gör om man bara äter frukt/grönsaker.

• Akinna

ok då känns det som att jag ska satsa på det då jag började nämligen med dieten i förrgår men vill höra om det funkar och tydligen gör det ju det hehe ..

ska bara lära mig att ha tålamod för allt går inte på en vecka som jag vill hehe

vad gör ni mer bara finns eller tränar ni med nålgot eller bara promenader ??

• Alderia

Nja, jag leker med min dotter och promenerar för att det är trevligt (ingen power walk direkt). Det är min motion.

• Akinna

ok ok jag rör mej väl 2 timmar - 3 timmar om dagen så då lär jag ju se resultat

• ric69
    Akinna skrev 2008-07-03 11:10:42 följande:
    hej på er är det någon här som har testat frukdiet och grönsaksdiet ?och har ni gått ner i vikt på det?? om inte vilka är era hemligheter till att ha gått ner i vikt jag vill typ bli nyttigare och gå ner 5 kg mvh am
    Du kommer bara att förlora mestadelens vatten av dessa dieter.
    En av de bästa sätten att gå ner i vikt, är att utesluta kolhydraterna efter lunchen. Dvs frukost och lunch kan bestå av exempelvis gröt, allbran och lunchen kan innehålla 1 dl råris eller qiouna, bönor, linser. Därefter så äter du endast grönsaker ihop med protienkällor som kyckling, kalkon eller den bästa proteinkällan tonfisk!

Mer info! Skriv Rickard
  • Maddisen80

Grattis till dina minus i storlekar superbra jobbat

Alderia skrev 2008-07-03 13:50:18 följande:
    Hej TS!Jag äter som Maddisen, alltså ett absolut minimum av kolhydrater, normal mängd protein och hög andel fett. Har gått ned 2 byxstorlekar sedan i mars.
  • Maddisen80

Det är supervikgit att du dricker 1-2 liter vatten om du äter 500 gr grönsaker annars är de 2-3 liter som gäller, jag träna.

Akinna skrev 2008-07-03 16:06:29 följande:
    ok då känns det som att jag ska satsa på det då jag började nämligen med dieten i förrgår men vill höra om det funkar och tydligen gör det ju det hehe .. ska bara lära mig att ha tålamod för allt går inte på en vecka som jag vill hehe vad gör ni mer bara finns eller tränar ni med nålgot eller bara promenader ??
Svar på tråden fruktdiet eller grönsaksdiet ?? eller har ni någon annat sett ??