• Pyff

Vad använder du för sorts flythjälpmedel till dina barn?

Detta gäller alltså er med barn som inte kan simma än

Pyff på er!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad använder du för sorts flythjälpmedel till dina barn?
  • mamma2004

Armpuffar oftast, ibland badring, men då har de ofta armpuffar också och badringen mest för skoj.

• Pyff

Själv tycker jag att badring är oslagbart! Alexander har sin sittande på höfterna när han springer omkring och han flyter och simmar jättebra med den

Pyff på er!
  • Tindra02

Både badring och puffar om vi badar i djupt (om mindre än 2 år)
    Annars puffar...
    Så jag satte annat

• Peura

armpuffar eller flytväst beroende på vart vi badar!

Jag är Stenrik! Jag har 4 underbara grabbar i mitt liv!
  • Muppmamma

Flytbälte om vi måste kunna "lita" på det lite mer (typ gå 5 meter ifrån honom), annars armpuffar eller badring bara för att han tycker det är kul. Om vi måste lita på det på "riktigt" (bryggan, båten mm) är det flytväst som gäller.

• siamusen

Flytväst. Han springer som en galning runt poolen och klättrar upp och ned för stegarna. Iom att han bara är 2 sa kan han inte simma alls.

• Queen Of Darkness

Inget.
    När vi badar så badar vi tillsammans - Amanda håller mig i handen, vi går jämte varandra och när vi är på riktigt grunt så "simmar" (drar oss fram med armarna på botten) vi bredvid varandra.
    Ibland ligger hon på min rygg och håller sig runt min hals medan jag simmar
    Men jag har faktiskt tänkt skaffa en badring för hon tycker dem är roliga att leka med. 15 månader snart är hon.

• Tjollabolla

Badring med kryss mellan benen så han inte trillar ut. Funkar toppen. Tyvärr blir han galen när man ska testa armpuffar, så det går bort helt...
    Han är 16 månader.

Vad är flytbälte?

.?:*¨¨*:?.Älskade Milo 22/2 2007.?:*¨¨*:?. milosblogg.blogspot.com
  • Vinga1972

Samma simdyna som han har när han går på Miniplask och simskola. En swim Trainer Back Bubble tror jag de heter. 4 plattor på ryggen som man kan ta bort en eller flera för att reglera flytkraften. Spänns runt bröstkorgen.

Sonen är 3 år och 3 månader

• ChinChin

Simbaddräkt! En fenomenal uppfinning!

• Andaloal

Armpuffar eller inget alls på äldsta.

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • Havsjungfrun

Annat: babysims-armringarna, de är superbra.

• cicci85

Både armringar och badring, sånt set från Swimpy.
    Men om vi är hos folk med pool så brukar han ha flytväst, han vill mest leka runt poolen...

• MuminMy

Jag tycker man ska undvika flythjälpmedel så långt det är möjligt och istället vara med barnet och lära barnet att hålla sig fast. Ska man använda flythjälpmedel på barn från ca året tycker jag att en flytkorv eller platta eller annat hjälpmedel som inte lyfter barnet utan som barnet måste hålla i är att föredra. För mindre barn är ett bra alternativ sk. cherek-ringar som har centrerat hål och extra flyt inuti som gör att de inte bara försvinner om de skulle gå sönder

Simringar går alltid bort, speciellt sådana med "gren" i - det har hänt ruskiga olyckor med dem om de välter eftersom barnet inte kommer loss då och inte har en chans att komma upp (de flesta barn kan sparka sig upp till ytan instinktivt om de behöver det).

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden Vad använder du för sorts flythjälpmedel till dina barn?