Tips mot mörka ringar under ögonen.
Skäms så över mina mörka ringar under ögonen
Så alla tips för att motverka det är välkomna.
Skäms så över mina mörka ringar under ögonen
Så alla tips för att motverka det är välkomna.
Ingen?
Ligg med gurkskivor på ögonen varje morgon i ca 10 minuter. Svullnader drar ihop sig, ha det som en rutin varje dag.
Mot det mörka kan du på dagarna försöka sminka med en grönfärgad concealer o täcka med foundationpuder.
En geléögonmask som kyler och lägger på samt kall ögoncreme funkar ok för mig.Gurkskivor eller tepåsar om jag är riktigt ambitiös.
Xyloproct låter konstigt men det kan fungera det drar ihop kärleln
Tack tack för alla råd,ska prova med gurka
Xyloproct,är det inte en hemorojsalva? Värd att testa iallafall.
Åh ett gammalt modellknep.Frågan är hur nyttigt det är att smeta på hemorrojdcreme runt ögonen?!?
Hahaha!
Rumpkräm i ansiktet, mumma
Skulle va kul o veta om det faktiskt funkar...
Skulle vara kul att fråga expediten på apoteket efter hemorojdsalva och i samma mening säga ja jag har ju så hemskt mörka ringar under ögonen
Kan du inte du testa det på apoteket TS och rapportera reaktionen här sen?och gärna även resultatet av cremen...
NEEEJ! En kompis mamma gjorde det för det stod i någon tidning, tror detvar veckorevyn. Och hon såg helt sönderpundad ut efteråt. Ögonen svullnade ihop jättemycket och hon blev knallröd. Hon gick tillbaka till apoteket och frågade om vrf det inte fungerat. Dom undrade om hon var dum i huvet
man skall ju doppa ner en topps i hålet så man inte får för mycket och ta ytterst lite inte smeta lika mycket som man smetar på i brunögat
Hon smörjde in som det stått, precis som "modellerna" gör. Men dom på apoteket skrattade åt henne och undrade om inte en vuxen människa borde förstå vad som man kan tro på och ej
man kan koka kamomillthe och låta påsarna svalna, sen kan man ta å lägga påsarna på ögonlocken, krama ur dom lite så slipper det liksom rinna på sidorna men inte helt...
hmm.. gurka och tepåsar hjälper bara mot ögonlocken för man tar ju dom där för att minska svullnader, alltså vatten och vidgade blodkärl som samlats i ögonlocken och runt om när man sover, gråter, är förkyld eller varm. Som dom hjälper inte mot mörka ringar under ögonen. Ta och spana in dina mörka ringar runt ögonen, är det blodkärl som syns? Isåfall kan hemorojdsalva hjälpa då den hjälper till att dra ihop blodkärl. Om det däremot är som det brukar vara att det som gör att det blir mörka ringar egentligen bara är att huden under ögonen är tunn och genomskinlig, ofta efter för lite sömn eller för mycket stillasittande och tittande, så finns det inte så jääättemycket att göra mer än att sova bättre, använda "sovmask" och sen sminka, sminka, sminka över dom. Jag brukar använda en billig concealer från H&M som heter white sand, kostar 39.90 och den är suverän att dutta på litegrann, glöm inte att ta lite även mot näsan till så ser ögonen utvilade ut sen. :)
Är också mörk under ögonen. Ibland så är det så illa så att det ser slagen ut. "Benen" under ögonen sitter ganska märkta på mig vilket gör att jag ser ännu värre ut.
Kan bli det om man är mycket stillastittande (inte rör på sig ordentligt), inte sover ordentligt, rökning och alkohol kan påverka det, om man dricker för lite vatten och blir uttorkad så sjunker ögat in mer än vanligt, järnbrist, dammreaktion/torr luft.
Så testa minimera det som behövs och öka det som behövs
Sagt är även att det ska hjälpa att doppa bomull i kamomillte och lägga över ögonen i 10 minuter och dricka rikligt med vatten under några dagar
skit bra concealer har make up store, gå genast dit och köp den Ett annat tips om du också är svullen är att ta och hålla en isklamp under ögonen, tex när du käkar frukost innan du sminkar dig!
Ett annat bra märke med concealer är mary kay...