• Malia75

    Mellis?

    Varför byts mellanmål ut till "mellis" när man blir förälder? Kan man inte fortsätta säga mellanmål, speciellt när man pratar med andra föräldrar? Som att plötsligt säga kissemiss till katt när man pratar med en annan vuxen....det gör man ju inte!

  • Svar på tråden Mellis?
  • La Lola
    Jag har då alltid sagt mellis.....
    //Var dig själv, det finns redan så många andra.
  • Malia75

    Jag hörde det nästan aldrig förut, men jag hör det hela tiden nu av de andra mammorna, trots att de har barn i samma ålder som jag (8 månader). Skillnad om man brukar säga det till sina barn som förstår vad man säger då.....

  • Cassanna

    Vad spelar det för roll...Huvudsaken är väl att folk fattar vad man pratar om, eller? Hmmm...

  • Poppy Lee

    Nej hu vad underligt det är med folk som går över till bebisspråk (med andra vuxna) när de fått barn *ryser*.

  • Elli47

    Jag kan inte säga mellis för jag är så gammal att det ordet betyder mellanöl och inget annat! Så hos oss heter det mellanmål... Skrattande

  • Dino78

    Fattade inte vad Mellis var för något första gången jag hörde det. En kompis sa "När skulle du till käftis?" och det fattade jag inte heller. Folk har ofta roligt åt mig för att jag är urusel på slang. Min sambo får överstäta när det kommer till sånt

    Jag säger alltid mellanmål. Har alltig gjort och kommer alltid göra.


    DIF i själ och hjärta
  • Poppy Lee
    Dino78 skrev 2008-07-03 22:13:01 följande:
    Fattade inte vad Mellis var för något första gången jag hörde det. En kompis sa "När skulle du till käftis?" och det fattade jag inte heller. Folk har ofta roligt åt mig för att jag är urusel på slang. Min sambo får överstäta när det kommer till såntJag säger alltid mellanmål. Har alltig gjort och kommer alltid göra.
    Kul att vi har lika åsikter någon gång iaf!
Svar på tråden Mellis?