• AnnaKajsa

Domningar i "skinnet"??

Jag har sedan ett par dagar tillbaka på ena låret känt mig avdomnad. Hela framsidan och en bit bak på låret. Känslan är ungefär som när det sover i foten eller så fast det sticks inte eller så, är bara avdomnat plus att det känns väldigt läskigt när tyg/kläder eller nuddar emot skinnet...

Någon som känner igen sig? Ngn som vet vad o göra? Har försökt o slå på benet ... Tror ju inte att det är jordens allvarligaste åkomma jag fått precis men läskigt är det...

• Svar på tråden Domningar i "skinnet"??
  • gt98mbj

Jag hade så första halvan av min graviditet i vänster lår. Dels så trodde dom att det var musklerna som krömp (var väldigt vältränad innan och slutade sedan i stort träna pga blödning) samt att ligamenten i livmordern drog i någon nerv. Nu mer så känner jag inte av detta alls.

• AnnaKajsa

Jag har i höger lår men jag kan ju inte säga att jag tränade speciellt mkt innan...

Har även känt av sträckningar - i vad jag antar är ligament på högersidan (känns halvt om halvt som håll).. Men är det inte lustigt att det bara är ena sidan??

• jollan

Jag har också så! Min barnmorska säger att det är vanligt, just där på låret, och att det är någon nerv som kommer lite i kläm nånstans där...och att det inte är något farligt eller så...
    Men jag håller med dig om att det är obehagligt, och jag har tyvärr inte hittat något sätt att bli av med känslan, men däremot har jag nog vant mig lite med tiden, plus att det kommer lite mer sällan nuförtiden... Hoppas det går över snart för dig

• AnnaKajsa

Hur länge har ni haft det?? Av och till eller hela tiden?

• jollan

Ja, eller det började kanske i slutet på första eller början på andra trimestern... minns inte riktigt, men det var ett tag sen. Är i vecka 31 nu.

Glömde säga, min barnmorska sa att det också finns något samband mellan att det "somnar" där på utsidan av låret med att man senare i graviditeten kan domna i händerna på nätterna, vilket jag börjar göra nu också...

• finskaflikkan

Mitt vänstra lår domnar på mig... på framsidan o lite in på baksidan.. har haft så ett bra tag nu... O de går över ganska fort oxå!! Mina händer o armar somnar på nätterna sen 2-3 veckor tillbaka.. vaknar av de faktist o de e ganska obehagligt!

• Trulsa1985

Jag har det så med sen v.23 ungefär. Är i v.36 nu... Dock så är mitt ischiasrelarerat, började med att benet bara domnade bort, sen började det göra ont i domningen och sen upp i ryggen, kom successivt... Och så har jag haft det sen dess... Ibland gör det tokigt ont så att jag inte kan ha kläder på mig och måste ligga i sängen, ibland är det bara domnat... Har bara varit domnat ett tag nu, jätteskönt eftersom det ett tag var så att jag hade svårt att gå ut med hundarna bara ut på gräsmattan utanför... Fast nu börjar det göra ont igen... Jäkla bäbis :) Snart dags att poppa ut den :)

• jollan
    finskaflikkan skrev 2008-07-03 22:32:38 följande:
    Mitt vänstra lår domnar på mig... på framsidan o lite in på baksidan.. har haft så ett bra tag nu... O de går över ganska fort oxå!! Mina händer o armar somnar på nätterna sen 2-3 veckor tillbaka.. vaknar av de faktist o de e ganska obehagligt!
    Det här kanske du redan visste förstås, men när händerna börjar domna på nätterna ska man säga till sin barnmorska så man får ett handträningsprogram och kontakt med arbetsterapeuten som kan avgöra om man också behöva sova med en sorts skena på handlederna...
    Jag borde verkligen ringa arbeterapeuten själv på måndag... :)
  • bumbi 84

jag fick göra en magnet röntgen pga av att jag hade så i halva kroppen. den visade inget som tur var

Svar på tråden Domningar i "skinnet"??