massage och i v 31??
kan man gå på massage när man är gravid??? De måste ju kunna massera när man sitter upp ellr nåt???
kan man gå på massage när man är gravid??? De måste ju kunna massera när man sitter upp ellr nåt???
Om det är en utbildad masör så vet de hur de skall massera en gravid kvinna. Det finns flera massageinstitut som har speciella behandlingar för gravid.
Jag brukar lägga mig i sängen med ter höga kuddar under höfterna så att jag ligger i en "nerförsbacke" och då går det jättebra att bli masserad.
Och det är så skön avslappning för ryggen att ligga i den ställningen ett tag. Min mage är rätt stor men det går bra ändå :)
massör... skall det vara, och i sängen har jag TRE kuddar... :)
Självklart ! Inga som helst problem.
Vissa terapeuter har tom gravid-bänk, med hål för magen. Annars kommer man åt att massera i princip hela kroppen även med patienten liggande på sidan.
(Vet inte var du bor, men kan rekommendera massörer som är utbildade Revolvingterapeuter om du har ngn sådan i närheten; de har garanterat bra koll + kan göra hela behandlingar sidliggande. www.revolving.se)
Jodå, men det kan vara bra att nämna när man beställer tid så dom vet. Fast jag kan fortfarande ligga på mage i min egen säng och nu är jag i v.35.. Men det kunde jag inte vid min förra graviditet med sonen, men då var magen större också.
Rör man inte upp massa slaggprodukter när man masserar? Trodde det var därför man inte skulle masseras.
Man kan få en skön massage utan att massören går ner på djupet och "rör om".
efter v12 så e de okej att massera, råkade ut för en sak som va lite kul. när jag var i v39 så gick jag in till en massageklinik och frågade om de hade gravid massage, till svar får jag ja de e klart vi har. förresten hur långt är du gången för du måste ha passerat v12. jag började skratta åt honom och sa att jag kan lika gärna föda i nu. min mage var ju jätte stor.
Håller med allt aLs skriver. Det går jättebra att få massage under hela graviditeten av en välutbildad massör/massageterapeut. Det är lugnande, avstressande och välbehövligt för kroppen. Jag är också själv massageterapeut. Har behandlat många från tidig graviditet och fram till och med dagen före förlossning. Själv kommer jag att ta behandlingar så mycket jag kan nu när jag själv är gravid.