• Äldre 3 Jul 20:33
    4109 visningar
    9 svar
    9
    4109

    Några fler i North Yorkshire England

    vi är en mammagrupp i yorkshire som brukar träffas och jag undrar om det finns några fler där ute som är intresserade. vi brukar arrangera påskfest, midsommarfirande och julfest och sen ses vi första torsdagen varje månad i en lokal.

    själv bor jag i en liten stad som heter thirsk och vi svenska mammor är ganska utspridda men försöker träffas ändå.

    hör av dig om du är intresserad

  • Svar på tråden Några fler i North Yorkshire England
  • Skipto­nMaria
    Äldre 6 Jul 21:53
    #1

    hihihih..hej hej, har du också hittat hit? Kul! Kram, Maria

  • Äldre 6 Jul 23:53
    #2

    visst har jag det, jag har nog varit med ett par år men jag har inte varit inne så aktivt de senaste året. fiskar och ser om det finns fler svenska tjejer och killar i vår omgivning.

    hoppas allt är bra med dig
    vi hörs och ses

  • bäbis0­804
    Äldre 7 Jul 21:35
    #3

    oj, vad kul säger jag!

    inte för att jag bor i Yorkshire än men vi planerar att flytta dit under januari(inte 100% säkert än. Jag lägger till dig millis68 i min adressbok här så kan jag höra av mig om och när jag är på plats.
    Har brittisk sambo som blivit erbjuden jobb i Leeds.

  • Äldre 8 Jul 18:32
    #4

    bäbis0804
    vad roligt, jag är inte inne jättofta på FL men jag ska fösöka att bli bättre. hör av dig när det börjar hända saker i er flytt, om det händer. kan alltid vara bra att få lite tips och råd innan ni flyttar över också.

    vi har några tjejer som bor i leeds så de kanske kan tipsa om bostadsområden mm

    vi finns här och ett tips är www.svenskamammor.com det kostar en årlig avgift men det är faktiskt bra och du kan hitta oss mammor där också och massor av andra tips och råd inför flytt och annat

  • Skipto­nMaria
    Äldre 9 Jul 10:31
    #5
    bäbis0804 skrev 2008-07-07 21:35:55 följande:
    oj, vad kul säger jag!inte för att jag bor i Yorkshire än men vi planerar att flytta dit under januari(inte 100% säkert än. Jag lägger till dig millis68 i min adressbok här så kan jag höra av mig om och när jag är på plats.Har brittisk sambo som blivit erbjuden jobb i Leeds.
    Vad spännande! Som Millis sa så är vi ett flertal mammor i Yorkshire, ganska utspritt i och för sig, men flertalet av oss bor inom pendling avstånd till Leeds. Jag tex bor i en liten by utanför men min man jobbar inne i Leeds, tar ca 20-25min med pendeltåget. Vi tyckte det var bättre att bo med barn lite utanför så vi fick nära till naturen...Hör gärna av dig om du har frågor eller funderingar om livet som svensk mamma i england, min "officiella" svenska mammor mail adress är maria.uk@svenskamammor.com

    I och för sig så är det så att vi just nu planerar på att flytta till Sverige på 2år efter jul (så vi kan "turbo charga" dotterns och maken svenska lite!) så ev finns jag inte kvar om/när ni kommer... (vill ni hyra ett hus kan du höra av dig ;o) )

    Maria
  • bäbis0­804
    Äldre 9 Jul 11:36
    #6

    SkiptonMaria: känns betryggande att höra att det finns fler runt Leeds med omnejd!

    Om planerna blir mer konkreta (väntar på lönebud nu) så kommer jag säkerligen höra av mig till er båda, Millis o SkiptonMaria. Tack redan nu, blev så glad när jag såg tråden!

  • Äldre 9 Jul 18:16
    #7

    vi håller tummarna, alltid kul med fler svenska mammor och jag och skiptonmaria känner varandra, vi tillhör samma svenska mammor grupp och maria är vår kontakt mamma

  • Äldre 16 Jul 18:53
    #8

    jag skriver bara för att tråden ska synas lite mer ifall det kommer fler mammor/pappor i norra yorkshire

  • Äldre 12 Dec 16:09
    #9

    Hej
    Kul att ni fins i Yorkshire, undrar bara om någon är kvar, och kan tipsa om kontakt med svenskar (föräldrar grupp osv) som bor där.  Vi funderar flytta familjen tillbaka efter 8 år i Sverige...

Svar på tråden Några fler i North Yorkshire England