8 månaders bebis och separation.. hjälp...:(
Efter mycket och om men, bråk fram o tillbaka så har jag o min pojkvän kommit överrens om att gå skilda vägar.
vi bråkar flera gånger i veckan.. och han får sånna aggressionutbrott som han inte kan kontrollera..han kallar mej saker som sårar mej så otroligt mycke..
jag är så rädd att våran dotter ska bli otrygg i hans närvaro, han skyller hans beteende på hans struliga uppväxt och att det är jag som framkallar hans aggressioner..:/
sedan vi fick barn har vi rykt ihop sååå många gånger att min själ är helt tom just nu. ska åka till mina föräldrar och vara borta i 3 veckor, och tänka igenom saker...
vi har iaf kommit överrens om att jag ska flytta till ett annat boende dels för att han äger lägenheten vi bor i just nu.
min fråga är hur våran 7 månaders bebis kommer ta en separation.. jag vill för allt i världen att hon ska känna att hon får en trygg och stabil uppväxt, och det får hon inte just nu för min o min sambos relation är verkligen nere på botten o skrapar efter de sista...
hur påverkar bebisar när dom är så små,
vad är bäst för ett sånt litet barn när man ska dela upp tiden..
hur har ni andra gjort som separerat...?
jag kan tänka mej att det kommer bli ännu mer bråk när jag o han ska ta upp dehär, jag vill att hon ska bo hos mej, och att jag och min sambo har henne varannan helg...
men eftersom han är väldigt manipulativ och kan lätt snacka sej fram till saker så vill jag ha något konkret att komma med.
så snälla svara gärna om du vet om eller varit i liknande situation...
någon som vet vart man kan ringa om man vill prata anonymt med ngn som sånthär...
tacksam för svar!
p.s. fråga gärna om ni undrar ngt!
p.s pappan vill nu ta ut pappaledighet så han får tid med bebisen och jag ska börja jobba. jag anser att barnet behöver sin mamma nästan mer.. missförstå mej rätt!
hur argumenterar man till honom att det är bättre att hon är hos mej mest? tycker inte han kan komma nu och säga att han ska ha henne när han inte brytt sej så speciellt mycket innan.:(